عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشت‌های گلخانه‌ای با توجه به شرایط جوی کشور در افزایش محصول، کاهش مصرف آب، نیروی انسانی و توجیه اقتصادی نهایت استفاده را به همراه خواهد داشت.

کشت گلخانه‌ای هزینه تمام شده را کاهش می‌دهد/ صرف ارائه تسهیلات به کشاورزان کافی نیستسیدمحمد سادات ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه با توجه به مشکلات بحران آب در کشور تولید محصولات کشاورزی پرمصرف مقرون به صرفه نیست اظهار داشت: اگر به بهانه کمبود آب کشت کشاروزی را تغییر دهیم در حقیقت نوعی پاک کردن صورت مسئله را انجام داده‌ایم.

امروزه ساختار کشاورزی با توجه به رشد تکنولوژی نسبت به گذشته متفاوت است البته یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب کشت‌های گلخانه‌ای است لذا دولت باید یک سری زیرساخت‌ها را فراهم کند زیرا صرف در اختیار گذاشتن تسهیلات به کشاورزان به دلیل هزینه‌های سنگین این کار شدنی نیست.

وی افزود: بنابراین دولت با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای در قالب شهرک‌ها در کاهش هزینه تمام شده و مصرف آب به کشاورزان کمک خواهد کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: کشت‌های گلخانه‌ای با توجه به شرایط جوی کشور در افزایش محصول در هکتار، کاهش صرفه‌جویی آب، نیروی انسانی و توجیه اقتصادی نهایت استفاده را به همراه دارد حال استفاده از تکنولوژی کشت‌های ارگانیک در این مجتمع به سهولت امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار