معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: بسته ای فنی برای مصرف ناسب آب در بخش کشاورزی تهیه و مدیریت تقاضا، احیای طبیعت و حفظ محیط زیست در آن لحاظ شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در نخستین کنگره ملی آبیاری و زهکشی در مشهد اظهار داشت: بسته ای فنی برای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی تهیه و مدیریت تقاضا، احیای طبیعت و حفظ محیط زیست در آن لحاظ شده است.

وی افزود: کشت نشایی ، کشت گلخانه ای ، محدودیت کشت تابستانه و برنامه اصلاح الگوی کشت را می توان به عنوان نمونه هایی از این راهکارها نام برد.

وی تصریح کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند با بحران آب  مقابله کند و تنها راه پیروزی بر این  بحران همکاری همه اقشار جامعه است.

کشاورز حل موضوع آب در کشور را نیازمند یک حکمرانی مناسب دارای شفافیت دانست که همه ذینفع‌ها در آن با حقوق مساوی با مسئله آب برخورد می کنند.

وی بیان کرد:مشکل ترین پدیده ما بهره وری است و وقتی تکنولوژی ما نسبت به کشورهای پیشرفته پایین است، انتظار بازدهی را نداشته باشیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تولید برق به وسیله آب را  یک اشتباه بزرگ خواند و گفت: آبی که برای تولید برق در خوزستان مورد استفاده قرار می گیرد به کارون و سپس به خلیج فارس می ریزد.

کشاورز ادامه داد: در طی 7 ماه 5 میلیارد متر کعب آب برای تولید برق به هدر رفته است.

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی نیز در این کنکره گفت : مجلس به عنوان یکی از قوای سه گانه در خصوص حل بحران آب ،  سیگنالی از خود نشان نداده در حالی که راه حل این مشکل ایجاد یک وفاق همگانی است.

سید محمد حسین شریعتمدار ادامه داد : در دقیقه 90 به بی آبی کشور توجه شده لذا جای هیچ توقف و تاخیری در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: از اسفند سال 1392 به صورت رسمی از بی آبی در کشور پرده برداشته شد و دولت پذیرفت که این موضوع را با مردم در میان بگذارد این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی از 4 هزار کشاورز نشان می دهد که بیشتر آنها تاکید داشتند که بی آبی را از حدود 9 سال پیش به صورت محسوس احساس کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار