پژوهشگران استان خراسان جنوبی موفق به طراحی و ساخت قیر پاش‌های مدرن با قابلیت کنترل اتوماتیک حجم پاشش شدند.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ وجود تجهیزات ریموت کنترل برای نظارت بر پاشش و عملکرد دستگاه از طرف یک ناظر خارجی کنترل خودکار حجم پاشش که علاوه بر بهینه سازی پاشش سبب دقت و کیفیت پاشش کنترل شیرها به صورت برقی که جایگزین سیستم پنوماتیک شد که این برتری نسبت به MC پاش‌های داخلی بوده و برخی از کشورها این سیستم را پیاده سازی کرده‌اند.

بنابر این گزارش: توان پاشش در سربالایی و سرازیری در عمده قیر پاش‌های دنیا و همه قیر پاش‌های داخلی تخلیه قیر از یک خروجی انجام می‌شود که این امر سبب اتلاف قیر شده و همیشه مقداری قیر در مخزن باقی می‌ماند و این امر در طی زمان و با استفاده از محصولات متنوع سبب می‌شود قیر باقیمانده شکسته و لخته‌ها موجب گرفتگی می‌شوند و عملیات پاشش را با مشکل مواجه می‌کند، همچنین توزیع مناسب دما و حرارت دهی، قابلیت پاشش انواع امولسیون، سهولت کنترل اجزا مختلف از داخل کابین و بیرون و قیمت تمام شده پایین این دستگاه از جمله ویژگی‌های چشمگیر این دستگاه نسبت به سایر دستگاهها است.

بنا‌براین گزارش پژوهشگران این استان موفق به طراحی و ساخت سیستم هوشمند سوخت ماشین آلات راه سازی در کشور شدند چنانچه در حال حاضر نحوه‌ی سوخت رسانی به ماشین آلات راه سازی کاملا دستی و بدون نظارت انجام می‌شود و موجب می‌شود که سالانه مقدار زیادی از سوخت مراکز هدر برود اما این سیستم اجازه برنامه ریزی ماهانه و سالانه را به مدیران مراکز می‌دهد و این عمل خود موجب صرفه جویی در مصرف سوخت شده و بسیاری از هزینه‌ها را تا حد امکان کم می‌کند.

بنابراین گزارش: در این طرح این امکان وجود دارد که سیستم نسبت به رشد روز افزون تکنولوژی خود را تطبیق داده و قابل ارتقا باشد که البته این امر خود نقطه قوت این طرح نسبت به نمونه‌های مشابه این دستگاه است.

در ادامه این گزارش یکی دیگر از نقاط قوت این طرح موجود بودن قطعات این سیستم در بازارهای داخلی است که عملیات تعمیر و رفع  عیب دستگاه را ساده و آسان می‌کند، همچنین دستگاه سیستم هوشمند سوخت به دلیل کوچک بودن و نو آورانه بودن خود و با توجه به اینکه تمامی تکنولوژی‌ این طرح بومی و قابل پیاده سازی در بزرگترین مراکز سوخت رسانی می‌باشد. این اطمینان را به همه‌ی ادارات راه می‌دهد که بتوانند برنامه صحیحی در مصرف سوخت خود داشته باشند.

در ادامه این گزارش آمده است: با توجه به اینکه این سیستم برای اولین بار توسط متخصصان بومی استان طراحی و ساخته شده و تکنولوژی این دستگاه کاملا به روز است و البته استفاده از کارت مغناطیسی غیر تماسی و امکان صدور آنی کارت برای کاربران جدید، یکی دیگر از مزایای این طرح است که کمک به سزایی در جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی و برنامه ریزی دقیق برای مدیران مراکز را در بر دارد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار