پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت موفق به ساخت نانو سیال مغناطیسی مورد استفاده در پزشکی و صنعت شدند.

زهرا خدابخشی، متخصص طرح در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به چشم‌انداز علم و فناوری در کشور و تثبیت جایگاه کشور در حوزه فناوری نانو و میکرو به منظور کسب 2 درصد از بازار جهانی پژوهش و توسعه این فناوری حائز اهمیت است.

وی افزود: در این طرح نانو سیال مغناطیسی با استفاده از روش‌های بدست آمده تولید می‌شود چنانچه ابتدا نانو ذره با پوشش‌های مختلف تولید شده و سپس در سیال حاصل پخش می‌شود، البته پایداری ذرات درون سیال مهمترین ویژگی نانو سیال است که باید در نظر قرار گیرد.

خدابخشی تصریح کرد:‌ در این پروژه سنتز نانو ذرات مغناطیسی در فضای اتمسفر با پوشش‌های مختلف انجام شده و سنتز در عدم حضور اکسیژن و شرایط محیط بی‌اثر از مشکلات سنتز نانو ذرات مغناطیسی با خاصیت بالا، مقیاس‌های بالا و پوشش دهی‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌در این پروژه با استفاده از سامانه آزمایشگاهی موجود، تعدادی از روش‌های رایج سنتز نانو ذرات و پایدارسازی نانو سیالات مغناطیسی به صورت تجربی مطالعه خواهد شد و سپس روش‌های ساخت و پایداری این سیالات مورد بررسی قرار گرفته و در انتها روش درست انتخاب خواهد شد.




انتهای پیام/

برچسب ها: نانو ، پزشکی ، اتمسفر ، میکرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.