پژوهشگران استان اردبیل موفق به طراحی و ساخت برج خنک کننده با سیستم پر شده جهت تغییر میزان انتقال حرارت شدند.

یاور نور محمدی زیبا مسئول فنی در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: این دستگاه از یک موتور دهنده IK/IN5.8-IP44 ساخته شده و این موتور به وسیله یک رابط پلاستیکی با قطرهای متفاوت و قابل تعوبض مقاوم به حرارت و یک رابط آلومینیومی مجهز به سه دریچه چهت کارهای جنبی از جمله بررسی دماهای مرطوب و خشک مرتبط است. 
 
وی افزود: یک برج شیشه‌ای از جنس پیرکس مرغوب بعد از رابط وجود دارد که از پایین به مخزن جمع آوری پسماندها و از بالا به یک برج آکند متصل است، البته آکندها از جنس سرامیک و از نوع استوانه‌ای است. 
  
نور محمدی زیبا تصریح کرد: اساس کار دستگاه بر مبنای انتقال جرم بوده و در اثر تماس ایجاد شده توسط راشیک رینگهای سرامیکی داخل برج و تبخیر آب توسط هوای سرد جهت تغییر میزان انتقال حرارت است، همچنین پارامترهایی نظیر تغییر میزان هوادهی دمنده از ( صفر- 50- 100) درصد سرعت جریان عبور آب از روی راشیگ رینگها، دبی آب ورودی در کار دستگاه دخالت دارند. 
 
وی خاطر نشان کرد: از این دستگاه در صنایع غذایی پتروشیمی، داروسازی و به دلیل حساسیت بعضی از مواد تولیدی به حرارت، باید محصول سریعا خنک گردد و چون این امر به وسیله هوای موجود در فضای کارخانه امکان پذیر نیست و پارامتر زمان در تولیدات اهمیت بخصوصی دارد از برجهای خنک کننده استفاده می‌گردد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار