عضو هیات مدیره و رئیس کمیته ترانزیت راه آهن از آمادگی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جهت افزایش حمل و نقل ریلی و توسعه ترانزیت بارهای ازبکستان خبر داد.

به گزارش حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غراوی درخصوص دیدار با غنی‌اوف وزیر اقتصاد و سرمایه گذاری خارجی ازبکستان گفت: دراین جلسه در مورد راهکارهای استفاده بهینه از ظرفیت‌های ریلی مسیر ایران جهت انتقال بارهای ازبکستان از جمله ترانزیت پنبه و کود شیمیایی تبادل نظر شد.

وی افزود: همچنین در این مذاکرات جهت توسعه و افزایش حمل و نقل ترانزیت پنبه به میزان ۴۰۰ هزار تن و انواع کود به میزان ۳۰۰ هزا ر تن در سال جاری توافق و طرفین در مورد افزایش ترانزیت کود تا سقف یک میلیون تن در سال‌های پیش رو تاکید کردند.

عضو هیات مدیره و رئیس کمیته ترانزیت گفت: در نتیجه این مذاکرات اقدامات عملی از سوی راه‌آهن ازبکستان درحال انجام است به گونه ای که در روزهای اخیر شاهد افزایش حمل کود در حجم بالایی به ایران هستیم و از ابتدای سال تا به امروز در حدود ۶۰ هزار تن کود به بندرعباس ترانزیت شده است.

گفتنی است غراوی که به همراه هیات ایران در معیت وزیر صنعت و تجارت همراه عازم ازبکستان شده بود در حاشیه اجلاس کمسیون مشترک ایران و ازبکستان در خرداد ماه سال جاری درتاشکند علاوه بر انجام نشست جداگانه با آقای غنی اوف وزیر اقتصاد و سرمایه گذاری خارجی ازبکستان در جلسه مشترک با شرکت‌های بخش خصوصی ریلی- جاده‌ای و بازرگانان حضور یافته و به سؤالات و مشکلات بخش خصوصی در ارتباط با راه آهن و امور ریلی پاسخ دادند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار