افخمی‌راد در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

بازنگری در تعرفه ترجیحی با کشور ترکیه/ تراز تجاری ایران مثبت شد

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: دو الی سه مورد از اقلام تعرفه ترجیحی با کشور ترکیه در درست بررسی است که پس از بازنگری نتیجه آن اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی‌الله افخمی‌راد رئیس سازمان توسعه و تجارت امروز در حاشیه مراسم نکوداشت روز صنعت و معدن در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان واردات و صادرات در سه ماهه سال جاری گفت: واردات در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته و اما میزان صادرات تقریبا معادل سال گذشته است.

وی افوزد: خوشبختانه تراز تجاری کشور نیز در مدت یاد شده مثبت بوده و صادرات بر واردات پیشی گرفته است که ما امیدواریم این روند ادامه یابد.

رئیس سازمان توسعه و تجارت با اشاره به کاهش واردات در سه ماهه سال جاری گفت: به دلیل برخی شرایط حجم واردات کم شده است اما پیش‌بینی ‌می‌شود در ماه‌های آینده افزایش بیابد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که کاهش واردات معنی خوبی ندارد چرا که بخش عمده واردات کشور ما مواد مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی است و اگر در درازمدت واردات کاهش بیابد تأثیر خوبی بر تولید و صنعت نخواهد داشت.

افخمی راد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه سازمان توسعه تجارت برای جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری به کشور چیست گفت: اگر کالایی به کشور وارد می‌شود تنها بر اساس تعرفه و قانون است و برای حمایت از تولید داخل می‌توان تعرفه واردات را افزایش یا  کاهش داد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که افزایش تعرفه در برخی از کالاها موجب افزایش قاچاق می‌شود.

رئیس سازمان توسعه و تجارت تأکید کرد: نظام واردات در کشور بر اساس قانون شکل گرفته و اگر کالایی از مبادی رسمی به کشور وارد می‌شود طبق قانون است.

وی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: صادرات غیر نفتی در سه ماهه ابتدای سال مشابه سال گذشته بود که این رقم راضی‌کننده نیست و باید افزایش بیابد.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر بازنگری تعرفه ترجیحی با کشور ترکیه گفت:‌ طبق قرارداد تعرفه ترجیحی هر طرف که ببینند این تعرفه به زیان کالاهای تولید داخل است می‌توانند تغییری در آن ایجاد کنند و در این راستا بررسی دو الی سه مورد از کالاهای مورد تعرفه ترجیحی در دست است تا در تعرفه آن بازنگری شود.

وی افزود: عمده این کالاها مربوط به صنایع نساجی است و وظیفه سازمان توسعه تجارت حمایت از تولید داخل است که پس از بازنگری در این اقلام نتایج آن اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۹ تير ۱۳۹۴
کار ما شده آباد کردن کشور ترکیه چرا مسولای کشور به این آمار که به ازای هر صد توریست ایرانی که به ترکیه میرن یک ترکیه ای به ایران میاد توجهی نمیکنند تازه راه آهن هم کشیدن تا عده بیشتری ارز از مملکت خارج بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۹ تير ۱۳۹۴
مواد خام وتوریست به ترکیه صادر میکنیم وپوشاک ولوازم مصرفی ازشون وارد میکنیم
آخرین اخبار