امام جمعه مشهد؛

بروز جریان های هنری در نمایشگاه قران و عترت باید مطابق با دین اسلام باشد

امام جمعه مشهد گفت: فعالیت‌های حاشیه‌ای نمایشگاه قرآن و عترت، نباید اصل نمایشگاه را تحت‌الشعاع قرار دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ آیت الله علم الهدی، در دیدار با اعضای ستاد اجرایی دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با تاکید بر اینکه فعالیت‌های حاشیه‌ای نمایشگاه نباید سبب تحت‌الشعاع قرارگرفتن اصل نمایشگاه شود؛ اظهار کرد: قسمت هنری مناجات خوانی و سحرخوانی وابسته و مرتبط به قرآن است اما اگر بخواهد در کنار این برنامه‌ها و نواهای قرآنی تار و تنبور نیز همراه شود، این امر با فرهنگ قرآن سازگار نیست.

وی با تأکید بر تنوع ارائه محصولات در غرفه حجاب و عفاف، بیان کرد: در غرفه عفاف و حجاب نباید فقط به تهیه چادرها و ارائه مقنعه‌های مختلف اکتفا کنیم ؛ بلکه باید برنامه‌ای را در نظر بگیریم تا حجاب تبلیغ شده و بانوان به امر حجاب گرایش یابند.

آیت‌الله علم‌‌الهدی با بیان اینکه این نمایشگاه دو مقوله مهم قرآن و عترت را دربردارد، اظهار کرد: مجموعه برنامه‌ها در این نمایشگاه باید متنوع و عالی باشد از همین رو متولیان نیز برای توسعه تبلیغات دین مبین اسلام از ظرفیت این نمایشگاه بهره بگیرند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه زینت بارگاه امام رضا(ع) توسعه شعائر قرآنی و دینی است، اظهار کرد: مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه منور امام رضا(ع)، برجسته‌ترین خصوصیت دینی را به خود اختصاص داده است، همچنین وجود این آستان مطهر عرصه فعالیت‌های قرآنی را گسترش داده و از این رو در حریم رضوی، فعالیت های فرهنگی گسترش می‌یابد.

ایت الله علم الهدی گفت: برجستگی مشهد در حوزه فعالیت‌های قرآنی به اهتمام و کوشش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی است زیرا متولیان این سازمان بر روی مسائل قرآنی متمرکز شده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان اضافه کرد: نمایشگاه نباید تنها در یک نقطه شهر متمرکز شود، متولیان امر باید برای برگزاری این نمایشگاه در دو یا سه نقطه و حاشیه این شهر اقدام کنند، زیرا برخی از اقشار علاقه‌مند به قرآن و عاشقانه کلام وحی قشر مستضعف هستند و با توجه به دور بودن مسیر نمایشگاه امکان حضور در نمایشگاه را نخواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت به هیچ در بسته‌ای برخورد نکردیم و متولیان امر با تمام امکانات و ظرفیت‌ها پای کار حاضر شده‌اند، افزود: با وجود کمبود اعتبارات و بودجه‌ها ترس از آن داشتیم که نمایشگاه در شأن ساحت مقدس امام رضا(ع) برگزار نشود اما با همدلی و همزبانی مسئولان و متولیان برگزاری این نمایشگاه به بهترین گونه تحقق یافته است.

سیدسعید سرابی،افزود: در روز ابتدایی این نمایشگاه محفل قرآنی بزرگی با حضور قاریان مصری و عراقی برگزار می‌شود، همچنین احتمال داده می‌شود علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در روز افتتاحیه این نمایشگاه حضور یابد.

وی با اشاره به فعالیت 7 دانشگاه در بخش دانشگاهیان، اظهار کرد: همچنین غرفه عفاف و حجاب در قالب بخشی مستقل حجاب را از منظر قرآن و عترت تبیین می‌کنند که در پی آن سه طرح پوشش مناسب و اسلامی در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد محفلی در حوزه هنر و با ارائه سحرخوانی و مناجات‌خوانی همراه با هنرمندان عرصه موسیقی برپا شده و نغمات فارسی و عربی نیز به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) نیز اجرا می‌شود.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از 6 تا 15 تیر و به مدت 10 روز در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.