یک نماینده مخالف استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: استیضاح امروز فانی پاسخ مناسب به احساسات و دغدغه‌های فرهنگیان نیست، این استیضاح نتیجه نخواستن‌های دیروز و نتوانستن‌های امروز است.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش پاسخ به کدام رفتار دولت است/ فانی شومن و خالیبند نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ غلامرضا تاج‌گردون نماینده مردم گچساران در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 3 تیرماه) در مخالفت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: استیضاح حق نمایندگان است و باید به دلایل استیضاح توجه کافی کرد.

وی با بیان اینکه دلایل نمایندگان در مورد وضعیت آموزشی بجاست، گفت: ما نیز این دلایل نمایندگان استیضاح‌کننده را قبول داریم، اما به نظر من استیضاح سه هدف دارد.

تاج‌گردون با اشاره به اهداف سه‌گانه استیضاح گفت: هدف استیضاح حرکت در جهت بهبود وضعیت موجود، حرکت و جلوگیری از انحراف جدی در عملکرد وزیر نسبت به اختیارات و امکانات و پاسخ به یک رفتار دولت است و استیضاح وزیر آموزش و پرورش این سه هدف اصلی استیضاح را ندارد

وی گفت: در طول تاریخ مجلس بیشترین استیضاح‌هایی که صورت گرفته، استیضاح وزیر آموزش و پرورش بوده، آیا با این اقدام وضعیت آموزش و پرورش بهتر شده است؟ پس این مهم نشان می‌دهد که استیضاح باعث بهبود وضعیت آموزش و پرورش نمی‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در موافقت با وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: استیضاح امروز فانی پاسخ مناسب به احساسات و دغدغه‌های فرهنگیان نیست، این استیضاح نتیجه نخواستن‌های دیروز و نتوانستن‌های امروز است.

تاج‌گردون گفت: ظرف بودجه و امکانات ما همین است، فرهنگیان مطالباتی دارند که حق هم است، اما سهم ما و گذشتگان، وزیر ، دولت و همه کسانی که در اصلاح امور دخیل هستند چقدر است؟ باید بگویم که اگر می‌خواهیم وضع فرهنگیان بهتر شود، همه در این مهم نقش داریم.

وی خطاب به دولت اظهار داشت: این استیضاح یک فرصت است، نباید به این بنگریم که یک گروه مقابل فرهنگیان و یک گروه دنبال حل مطالبات و مشکلات فرهنگیان هستند.

تاج‌گردون تاکید کرد: این صدای نمایندگان مردم چه موافق و چه مخالف را بشنوید، چرا که مطالبه‌ای که امروز از حلقوم استیضاح‌کنندگان مطرح می‌شود، بیان دل فرهنگیان است، بنده مخالف استیضاح هستم و باید بتوانیم یک ظرفیت بالفعل در جامعه فراهم کنیم که مشکلات آموزش حل شود.

نماینده مردم گچساران گفت: امسال مجلس شورای اسلامی 2477 میلیارد تومان از روش‌های مختلف به بودجه‌های آموزش و پرورش اضافه کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: چندی پیش ما وزیر آموزش و تحقیقات را در مجلس استیضاح کردیم و وی کنار گذاشته شد، این استیضاح پاسخ به یک رفتار دولت بود، در اواخر دولت احمدی‌نژاد هم وزیر کار را استیضاح کردیم و آن هم در برابر پاسخ به یک رفتار دولت بود، ولی در حال حاضر ما در برابر استیضاح فانی به چه رفتار دولت باید پاسخ دهیم؟

تاج‌گردون در پایان خاطرنشان کرد: دکتر فانی یک عیب دارد و آن اینکه شومن و به عبارتی خالیبند نیست، انسان ساده‌ای است که می‌تواند در چارچوب اداری و اهداف نظامی، اقدامات لازم را اجرایی کند.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: فانی ، صحن ، استیضاح ، وزیر ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار