مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت :خانه جودو با نام مدافع حرم ، شهید عباس عبدالهی در مرند احداث می شود .

احداث خانه جودو با نام مدافع حرم ، شهید عباس عبدالهی در شهرستان مرند

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران اسبقیان در نشست تخصصی هیات جودو افزود : با کمک بخش خصوصی و خیرین ورزش یار خانه جودوی با نام این شهید سرافراز حرم زینبی در مرند احداث خواهد شد و دستوارت لارم برای بررسی های بیشتر نیز صادر شده است .

وی در خصوص جودوی استان آذربایجانشرقی گفت : روند حرکتی جودوی آذربایجانشرقی روبه سمت کسب مدال در آسیا و جهان است و جودوی استان با این روند رو به رشد صاحب مدال در این میادین بزرگ ورزشی خواهدبود.

وی در این نشست تصریح کرد: تقویت تفکر و اندیشه اسلامی و انقلابی و خودکفایی مالی بایستی در هیاتهای ورزشی استان همانند هیات جودوی اجرایی شود.

وی افزود : بر اساس هنمودهای مقام معظم رهبری که فصل الخطاب و تکلیف دینی و شرعی بوده مهمترین شاخصه هیاتهای ورزشی استان بر مبنای توسعه توجه به مسائل فرهنگ اسلامی و دینی و انقلابی بوده و هیاتهای وزرشی بایستی در تمامی برنامه ها، رویدادها و تفکرات خود این اندیشه را جاری کنند.

اسبقیان تصریح کرد : یکی از مهمترین ارکان و بخش مهم و اصلی سند راهبردی جودوی استان در 5 سال آینده بر این محور استوار است که تفکر و اندیشه اسلامی و انقلابی در بین ورزشکاران ، مربیان ، داوران و خصوصا قهرمانان توسعه و تقویت یابد.

وی گفت : یکی دیگر از نقاط قوت هیات جودوی آذربایجانشرقی خودکفایی مالی است که این هیات با توجه به بر بخش خصوصی توانسته در بخش زیر ساختها و تیمداری در لیگهای مختلف موفق عمل کرده و به یکی از الگوهای این بخش در استان و کشور تبدیل شود.

اسبقیان تصریح کرد: افق روشن و دستاوردهای خوبی را برای ورزش جودو استان در چند سال اینده ترسیم شده تا جودوی استان به عنوان محوریت این رشته در شمالغرب کشور تبدیل شود و برگزاری رقابتها و رویدادهای مهم کشوری و منطقه ای در تحقق این ایده موثر خواهد بود.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در این نشست با تاکید بر ظرفیت های جودوی کشورهای همسایه گفت : بایستی از ظرفیت های کشورهای همچون ترکیه ، گرجستان و جمهوری آذربایجان که صاحب سبک و مدال و قهرمان در المچیک در این رشته هستند استفاده کرد و با امضاء تفاهم نامه با این کشورها ، استان آذربایجانشرقی با توجه به زیر ساختهای مناسب به مرکز جودوی کشور تبدیل شود.

حسن روستایی رییس هیات جودوی آذربایجانشرقی در نشست گفت : سند راهبردی 5 ساله جودوی آذربایجانشرقی بر پایه فرهنگ مداری دینی ، استعدادیابی و توجه به نونهالان و نوجوانان است و در حال حاضر جودوی آذربایجانشرقی با افقی 5 ساله به این رشته نگاه امیداورانه ای دارد.

وی افزود: سند راهبردی جودوی استان بر توسعه این رشته و توجه بر نوجوانان و جوانان و استعدادیابی و ورزش جودو در شهرستانها تنظیم شده و تمام برنامه ها و اهداف هیات بر اساس این سند اجرایی شده و می شود .

 وی توسعه رشته جودو در شهرستانها را خواستار شد و گفت : در سند راهبردی جودوی استان مهمترین بخش به ورزش شهرستانها اختصاص داده شده چون هم توانایی و پتانسیل وجود دارد و هم زیر ساخت ها و سالنهای ورزشی ، پس برای تحقق این امر بایستی شهرستانها در ایجاد بسترهای لازم تلاش کنند و هیات جودوی استان نیز در این راه تمامی امکانات مالی و علمی و تجربی خویش را به کار خواهد گرفت.

رییس هیات جودوی استان در بخش دیگری تصریح کرد : جودوی آذربایجانشرقی در 4 سال گذشته ارتقای مناسبی یافته است این حرکت مناسب و خوبی در جودوی استان بشمار میرود ولی جودوی استان به مدال اوری و کسب مدال در رقابتهای کشوری ، اسیایی و حتی جهانی چشم دوخته است و تبریز و استان را در نگاه منطقه ای دروازه آسیای میانه و فققاز به اروپاست این تفکر را در جودو داشته ایم که جودوی آذربایجانشرقی روزی با قدرتهای آسیای میانه و ترکیه همطراز باشد و این امر محقق خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان گفت: توسعه ارتباطات ورزشی خصوصا جودو در بین استانهای کشورهای همجوار میشود و در سند راهبردی ورش استان در 5 سال اینده توجه و نگاه ویژه ای به توریسم ورزشی و توسعه روابط ورزشی در بین کشورهای همسایه و آسیایی میانه داریم و برای توسعه توریسم ورزشی برنامه های خاصی داریم.

روستایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد هیات در سال 1393 گفت : هیات جودوی آذربایجانشرقی در سال 93 نسبت به سال 1392 در بخش ورزشکاران سازمان یافته و افزایش جمعیت بیش از 19 درصد رشد داشته است.

وی افزود : جودوی استان در سال 1393 ، 10 مدال در بخش انفرادی و 4 مدال تیمی در 8 دوره مسابقات کشوری کسب کرده است که در این بین 37 ورزشکار به اردوی های تیم ملی زنان و مردان در رده های سنی مختلف دعوت شده اند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.