رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی اعلام کرد درباره توافق هسته‌ای با ایران اختلاف نظری با نخست وزیر این رژیم ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "اسحاق هرتزوگ،" رئیس حزب کار (مخالف) رژیم صهیونیستی، در گفتگو با روزنامه دیلی تلگراف انگلیس اعلام کرد هیچ گونه اختلاف نظری با "بنیامین نتانیاهو" درباره توافق  هسته ای با ایران ندارد؛ اما او همچنان می تواند روابط تل آویو با آمریکا را احیا کند. 

 وی در عین حال درباره دست یابی به توافق نامه هسته ای احتمالی با ایران " به شدت ابراز نگرانی" و اعلام کرد میان او و نتانیاهو درباره این موضوع "هیچ گونه اختلاف نظری" وجود ندارد.

 او گفت:"من با روند دیپلماتیک مخالف نیستم. اما ما می خواهیم بدانیم محتوای این توافق نامه چیست. بهترین توافق نامه ممکن که می توان بدان دست یافت چه می تواند باشد و این که آیا می توان منطقه را در مسیری بهتر قرار داد یا خیر. دلیل نگرانی ما در همین موضوع است."

هرتزوگ در ادامه مدعی شد: "این بیانیه(توافق هسته ای ایران) حاوی نقاط ضعف مهمی است؛ به ویژه در زمینه حق بازرسان برای وارد شدن به تأسیسات هسته ای ایران."

وی اعلام کرد:" برخی موضوعات وجود دارند که اساسا باید آنها را بهتر کرد و ما منتظریم ببینیم چه اقداماتی صورت می گیرد. من در واقع در این باره نگران هستم که ممکن است این موضوعات به طور کامل حل نشود. " 

هرتزوگ خاطر نشان کرد" یک موضوع مربوط به بازرسی هاست: باید کاملا روشن شود که آیا بازرسی ها شامل انجام بازرسی های سراسری  و فوری از همه تأسیسات می شود یا خیر؟. شایعاتی در این زمینه وجود دارد. من به شدت در این باره نگرانم. فکر می کنم این مهمترین بخش از توافق نامه است."

هرتزوگ در باره اینکه آیا  دستیابی به توافق نامه هسته ای می تواند سبب تغییر توازن قدرت در خارومیانه شود، اعلام کرد:" من از سران جهان می خواهم تا اطمینان حاصل کنند این توافق نامه کامل و سخت گیرانه است؛ زیرا تنها موضوع امنیت اسرائیل مطرح نیست."

وی در ادامه اظهاراتش  مدعی شد:" ایرانی ها قابلیت های نظامی خود را در سراسر منطقه افزایش داده اند . ببینید چه اتفاقی در یمن در حال رخ دادن است. حزب الله در حال همکاری با اسد است."

هرتزوگ به تکرار انتقادات بنیامین نتانیاهو گفت:« ما در این باره نگرانیم که این توافق ممکن است سبب افزایش فعالیت ها در جهت بی ثباتی در منطقه شود و به همین علت باید بهترین توافق ممکن حاصل شود."

هرتزوگ همانند نتانیاهو درباره سیاست های آمریکا در خصوص ایران ابراز شک و تردید؛ اما تأکید کرد او روابط با کاخ سفید را بهبود خواهد بخشید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار