در گفتگو با بی بی سی؛

محمد علی حوثی: ما از ایران سلاح دریافت نکرده‌ایم

رهبر انقلابیون یمن تصریح کرد ادعای دریافت کمک یمن از ایران با هدف گمراه کردن افکار عمومی جهان صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ " ج‍ِرِمی بووین،" سردبیر بخش بین الملل بی بی سی در شهر صنعاء، پایتخت یمن با "محمد علی حوثی،" رئیس شورای انقلابی یمن، به گفتگو پرداخت. 

بووین پرسید:" سعودی ها می گویند شما از ایران دستور می گیرید. آیا این سخن درست است؟"

محمدعلی حوثی در پاسخ گفت:" این سخن درست نیست. آنها می دانند که ما کشوری مستقل داریم. ما مردمی مستقل و ملتی مستقل هستیم. اما آنها این اتهامات را مطرح می کنند تا کشورهای دیگر را گمراه کنند. آنها می خواهند جنگی علنی علیه یمن و مردم آن وجود داشته باشد."

وی افزود: "اسرائیل به آمریکا گفته که نگران است و در نتیجه آمریکا و عربستان با عجله به یمن حمله کردند. درعین حال، ما گفته ایم اگر سعودی ها با ایران اختلاف دارند، به ایران بروند. آنها می‌دانند ایران در کجای نقشه قرار دارد. آنها مرزهای ایران را می شناسند. درنتیجه، آنها می توانند بجای حمله به یمن، به ایران حمله کنند."

بووین پرسید:" اما شما با ایران رابطه دارید، آیا اینطور نیست؟ شما خودتان قبلا گفته اید که از ایران سلاح دریافت کرده اید و آنها به شما آموزشهایی داده اند."

حوثی در پاسخ گفت:" این سخن درست نیست. ما تسلیحات خودمان را داریم. ما کشور خودمان و ارتش خودمان را داریم. آنها چطور می توانند بگویند ما از ایران سلاح دریافت می کنیم و بعدا مدعی باشند که یکی از اهداف آنها، تحلیل بردن ذخایر تسلیحات راهبردی در یمن است. این دو سخن با هم جور در نمی آید."

وی اضافه کرد:" اگر علت حمله به یمن همانطور که مدعی هستند، رابطه داشتن ما با ایران است، چرا به کشورهای دیگری حمله نمی شود که با ایران رابطه دارند؟ ما به آنها گفته ایم اگر با ایران دعوا دارند باید به ایران حمله کنند و نه یمن."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار