مدیرکل راه آهن جنوب از هدف گذاری افزایش حجم انتقال کالا از بنادر خرمشهر و امام تا 20 ميليون تن در سال با اتمام عملیات دوخطه کردن راه آهن خرمشهر - اهواز و بندر امام - اهواز خبر داد.

به گزارش حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران ، عبدالکریم درویش زاده افزود: با اتمام عملیات این دو پروژه ریلی تا پایان سال جاری، حجم جابجایی کالا از این بنادر به سایر نقاط کشور از 5.5 میلیون تن در سال به 20 ميليون تن در سال خواهد رسید.

وی یکی از دلایل افزایش حجم جابجایی کالا به ویژه غلات و کالاهای اساسی در این دو بندر را افزایش سرعت قطارهای باری و جلوگیری از توقف های غیرضروری قطارها با دو خطه کردن راه آهن این دو بندر اعلام کرد.

درویش زاده گفت: عملیات دوخطه کردن خرمشهر - اهواز و بندر امام - اهواز از مدتی پیش
اغاز شده است و امیدواریم این دو پروژه ملی طبق برنامه تا پایان سال 1394 به بهره برداری برسد.

درویش زاده با اشاره به ظرفیت تخلیه و بارگیری 46 ميليون تن کالا در بندر امام و بیش از دو میلیون تن در خرمشهر اظهار داشت: بخش مهمی از این کالاها از طریق شبکه جاده ای انجام می‌شود که با دو خطه کردن راه آهن خرمشهر- اهواز و بندر امام - اهواز سهم جابجایی کالا از طریق راه آهن افزایش چشمگیری خواهد یافت.

مدیرکل راه آهن جنوب در ادامه، کاهش هزینه های جابجایی کالا و افزایش ضریب ایمنی را از دیگر دلایل دو خطه کردن راه آهن بنادر امام و خرمشهر بیان کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار