استاندار سيستان و بلوچستان گفت: ترانزيت کالا از بندر چابهار تا مرز ميلک در همه جهات نيازمند ساماندهی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، علي اوسط هاشمي در بازديد از پايانه مرزي ميلک منطقه سيستان گفت: خوشبختانه سيستان و بلوچستان هم از طريق دريا پتانسيل صادرات و واردات کالا را دارد و هم از طريق خشکي که فرصت سوزي در خصوص استفاده از اين مزيت ها خيلي جايز نيست.

استاندار در ادامه اظهار داشت : افغانستان و پاکستان، بندر چابهار را نقطه امني براي تجارت خود مي دانند و همين طور که شاهد آن هستيم هر روز شوق سرمايه گذاري اين دو کشور در منطقه افزايش مي يابد.

علي اوسط هاشمي تصريح کرد: کوتاه بودن مسير ترانزيت از بندر چابهار موجب شده  است در ماه هاي اخير افزايش صادرات را از اين بندر به ديگر نقاط جهان داشته باشيم.

وي تاکيد کرد: خوشبختانه زيرساخت‌هاي توسعه بندر چابهار از سوي دولت فراهم شده است و برنامه ريزي شده است تا برخي نواقص در فرايند تجارت در اين منطقه برطرف شود.

استاندار همچنين از مصمم بودن دولت در راه اندازي خط ريلي چابهار به زاهدان نيز خبر داد و گفت: با ايجاد حمل نقل کالا از چابهار از طريق ريل به ديگر کشورها مي توان پايداري توسعه تجارت خارجي را در منطقه شاهد باشيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار