رئیس انجمن متخصصان داخلی با اشاره به تخلفات این رشته اظهار کرد: هیچ متخصص داخلی در سازمان نظام پزشکی پرونده‌ای در خصوص تخلفات پزشکی ندارد.

ایرج خسرونیا رئیس انجمن متخصصان داخلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تخلفات این رشته اظهار کرد: هیچ متخصص داخلی پرونده‌ای در نظام پزشکی ندارد، حتی برای تخلفی مانند دریافت زیر میزی از بیماران نیز چنین موردی مشاهده نشده است.
چند وقتی است که تخلفات پزشکی به شدت در جامعه مطرح شده و مورد توجه مسئولین قرار گرفته است.

این مسئله تا حدی پیش رفته که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به سازمان نظام پزشکی هشدار می‌دهد، درصورتی که به تخلفات پزشکی رسیدگی نشود مسئولیت رسیدگی به تخلفات را از این سازمان سلب خواهد کرد.

سید حسن قاضی‌زاده وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز به سازمان نظام پزشکی در خصوص رسیدگی به تخلفات پزشکی هشدارمی‌دهد و مسئله مورد نظر مجلس را در خصوص این سازمان به آنها بازگو می‌کند. این در حالی است که میزان شکایت‌های سال 93 در دادسراهای عمومی انقلاب، دادسرای سازمان نظام پزشکی و سازمان تعزیرات 12 هزار مورد بود که از این میان 5 هزار مورد آن در سازمان نظام پزشکی تشکیل پرونده داده‌اند.

از میان شکایت‌هایی که درباره حوزه پزشکی شهر تهران در سازمان نظام پزشکی مطرح شده است دو و سه دهم درصد به کادر درمانی مربوط می‌شود و تعداد کل شکایت‌های پزشکی این شهر در سال گذشته به 128 مورد رسید که از آن میان 5 مورد به دریافت وجه اضافه و 11 مورد به بحث تعرفه‌ها بازگشت و برای تمام این پرونده‌ها، رای صادر شده است. با این حال، مسئله رسیدگی به شکایات پزشکی از سوی مجلس شورای اسلامی مطرح شد و کمیسیون بهداشت و درمان در این خصوص به سازمان نظام پزشکی هشدار داده است.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار