رئیس سازمان نظام پزشکی:

ویرایش حرفه ای پزشکان در انجمن ها شکل خواهد گرفت/ رسیدگی به تخلفات پزشکی توسط انجمن ها

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به تفاهم نامه سازمان نظام پزشکی با انجمن های پزشکی گفت: در گام نخست اجرای تفاهم نامه، ویرایش حرفه ای پزشکان در انجمن ها شکل خواهد گرفت و این انجمن ها به تخلفات پزشکی رسیدگی می کنند.

به گزارشخبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در دومین نشست کارشناسی مجمع انجمن های گروه پزشکی ایران که عصر امروز در برج میلاد برگزار شد با اشاره به تفاهم نامه میان سازمان نظام پزشکی و انجمن های پزشکی اظهار کرد: در روز نخست اجرای این تفاهم نامه ویرایش حرفه ای پزشکان در انجمن ها شکل خواهد گرفت و این انجمن ها به تخلفات پزشکان رسیدگی می کنند و با اجرای این تفاهم نامه پیشینه خوبی برای پزشکان فراهم می شود و از نظرات کسانی که در انجمن ها هستند بهره می بریم.  
 
رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: مدیریت های انجمن های علمی به صورت متوازن در تفاهم نامه ای که با سازمان نظام پزشکی امضا کرده اند به صورت همگون و متوازن به مسئله اخلاق پزشکی می پردازند، وجود پتانسیل سرشاری در انجمن ها این امکان را فراهم می کند که براساس بحث مسئولیت پذیری اجتماعی پزشکان عمل کنند و نقش مردم مدار انجمن ها در این زمینه مترقی است.  
 
وی ادامه داد: با نگاه نوینی که انجمنها به مسئله اخلاق پزشکی دارند این بحث را فراهم کرده اند تا گام مهمی در زمینه نهادینه سازی اخلاق پزشکی در بین پزشکان جوان صورت بگیرد.در این کمیته اخلاق و ضوابط حرفه ای تبیین می شود.  
 
زالی تصریح کرد: به دلیل جدایی های حرفه ای که در پزشکی به وجود آمده است لازم بود انجمن ها به تدوین ضوابط حرفه ای بپردازند و تمام آیین حرفه ای که در انجمن ها نمایان می شود به عنوان ابزار مناسبی برای اخلاق حرفه ای همکاران تلقی خواهد شد. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار