سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان شطرنج کشورمان گفت: قرارداد بازیکنان شطرنج با دیگر رشته‌های ورزشی خصوصا فوتبال قابل قیاس نیست.

مرتضی محجوب در گفتگو با خبرنگار حوزه سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، متاسفانه شطرنج برای بازیکنان این رشته درآمدزایی چندانی ندارد چون تبلیغات زیادی در آن صورت نمی‌گیرد و قرارداد بازیکنان شطرنج در قیاس با فوتبال و سایر رشته ها بسیار ناچیز می‌باشد و از طرفی شطرنج بودجه کلانی را در اختیار ندارد تا بتواند ازآان به نفع خود استفاده کند. 
 
محجوب اظهار داشت: بعضی از بازیکنان شطرنج که به تازگی استاد بزرگ شده‌اند توقع دارند که به واسطه همین مقام بتواند در لیگ برتر قرارداد بالایی را امضاء کنند و این امر نیاز به تجربیات بسیار بالا در میادین مختلف دارد. 
 
محجوب ادامه داد: رده‌های سنی 8-10-12-14-18 سال جز نوجوانان و جوانان محسوب می شود که در 6رده پسر و 6 رده دختر مسابقه می‌دهند که شامل 12گروه می‌باشد و برای همین از فدراسیون درخواست 5 مربی و دستیار کرده‌ام تا با تمام توان در خدمت تیم ملی باشیم. 
 
محجوب افزود: استخدام مربیان خارجی برای شطرنج بسیار کار نادرستی می‌باشد زیر هم رتبه این مربیان نسبت به مربیان ایرانی پایین تر می‌باشد و هم این که حقوق آنها 5برابر حقوق مربیان ایرانی است و هزینه کردن برای آنها به نفع فدراسیون و شطرنج کشورمان نمی‌باشد. 
 
محجوب در پایان خاطر نشان کرد:  در حال حاضر مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر و پسر آسیا را پیش رو داریم که این مسابقات از تاریخ 12 تا 20مرداد ماه در کشور کره جنوبی برگزار می‌شود و اردوی تدارکاتی از تاریخ 11 تا 12 تیر در محل هتل ورزش جنب فدراسیون شطرنج برپا می‌باشد. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار