تبریز؛

نیاز سالانه 3 هزار میلیارد ریال برای نگهداری راه‌های آذربایجان‌شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از انعقاد قرارداد تکمیل باقیمانده بزرگراه تبریز - اهر خبر داد و گفت: برای نگهداری راه‌های استان سالانه 3 هزار میلیارد ریال مورد نیاز است.

به گزارش گروه  استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، توحید اخلاقی اظهار داشت: در بحث راه‌سازی همواره بر ساخت و توسعه تاکید می‌شود در حالی که حفظ و نگهداری راه‌های موجود به مراتب با اهمیت‌تر هست.

وی با اشاره به نواقص موجود در آزاد راه تبریز - زنجان افزود: نواقص این آزادراه بیش از حد است و متاسفانه قبل از رفع این نواقص اقدام به بهره‌برداری شده و همین امر مشکلاتی را به بار آورده است.

اخلاقی گفت: روشنایی کم تونل شیبلی در این آزادراه بسیار مشهود است اما متاسفانه تاکنون اقدامی نشده و نیاز است هرچه سریع‌تر این نقیصه برطرف شود.

وی از انعقاد قرارداد تکمیل باقیمانده بزرگراه تبریز - اهر خبر داد و گفت: این قطعه به همراه بخش‌هایی از جاده در سال‌جاری و قسمت‌هایی نیز در سال آتی به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش بی‌رویه تعداد خودرو در سال‌های اخیر و فشار آن بر جاده‌های کشور افزود: باید یک تحلیل جامع از سند حمل و نقل کشور صورت گیرد تا خودروها با برنامه و براساس زمان‌بندی برنامه‌ریزی شده روانه جاده‌ها و شهرها شوند.

اخلاقی گفت: تعداد خودروهای کشور از 6 میلیون دستگاه در سال 85 به 18 میلیون دستگاه در حال حاضر افزایش یافته و صرف ساخت و افزایش راه‌ها جوابگو نخواهد بود.

طول راه‌های آذربایجان‌شرقی در حدود 14 هزار و 650 کیلومتر است و شبکه حمل و نقل جاده‌ای استان شامل آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی و فرعی و راه‌های روستایی است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.