فرماندار شهرستان اسکو از مبارزه جدی با آفت کرم سفید ریشه درسطح وسیعی از باغات این منطقه خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز، صادقی در کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اسکو، آفت کرم سفید ریشه را یکی از مهمترین آفات درختان این منطقه دانست و گفت: کرم سفید ریشه موسوم به کرم وازگیل از ریشه درختان تغذیه کرده و باعث تضعیف درخت و در نهایت خشکی درختان می شود.

وی گفت: امسال کار مبارزه با این آفت در قالب IPM در این شهرستان با استفاده از انواع روشهای مبارزه انجام می گیرد.

فرماندار شهرستان اسکو همچنین از برخورد جدی با برداشت کنندگان بی رویه آب از چاه های کشاورزی خبر داد و گفت: برداشت بی رویه و بیش از حد مجاز آب از چاه ها باعث نفوذ آب شور دریاچه ارومیه به چاه های منطقه شده و خاک کشاورزی را شور می کنند.

وی گفت: در صورت مشاهده استفاده بیش از حد از آب چاه ها، حواله سوخت و برق موتور متخلفان قطع می شود .

فرماندار شهرستان اسکو کمبود آب کشاورزی در اراضی حاشیه دریاچه ارومیه را بحران جدی دانست و گفت: بر طبق سند تدبیر توسعه شهرستان اسکو تغییر الگوی کشت در مزارع لازم الاجرا بوده و بر این اساس کاشت محصولات زراعی منوط به اطلاع از میزان آب موجود در منطقه صورت خواهد گرفت .

صادقی گفت: بیش از 32 درصد مزارع و باغات کشاورزی در سطح شهرستان اسکو به صورت کاملاً سنتی فاقد سیستم های نوین و شبکه کانالهای اصلی و فرعی آبیاری می شود که این امر باعث هدررفت مقادیر زیادی آب در مسیر انهار سنتی می شود.

وی گفت: امسال بیش از 132 کیلومتر از انهار سنتی شهرستان بصورت لوله گذاری و انتقال آب با لوله مصوب گردیده است که در صورت تامین اعتبار اجرایی خواهد شد. 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.