کیلرتس سفير كرواسي با انصاري استاندار زنجان ديدار کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زنجان؛ استاندار زنجان با اشاره به سوابق  ديرپاي همكاريهاي اقتصادي  ايران با كشور  كرواسي  اظهار داشت: با توجه به پيشينه صنعتي كشور كرواسي همواره  ايران در زمينه هاي مختلفي با دولت كرواسي همكاري داشته، بطوريكه اغلب مطالعات طرح هاي سدهاي استان توسط كشور يوگسلاوي به 40 سال گذشته برمي گردد.

انصاري همكاري هاي اقتصادي بخش خصوصي استان با كرواسي را مهم ارزيابي نمود و گفت: در اين زمينه بايد آشنايي از ظرفيتهاي  طرفين افرايش يابد.

وي خواستار آن شد استاني  از كشور كرواسي كه با استان زنجان توانايي هاي همكاري اقتصادي نزديكي داشته معرفي تا بتوان بر اساس مزيتهاي موجود سطح تعاملات را گسترش داد .

استاندار زنجان توسعه همكاري ها در بخشهاي برق الكترونيك، كشاورزي، نساجي و صنايع ريلي و خودرو سازي را از جمله فرصتهاي مناسب گسترش ارتباطات برشمرد و گفت: با توجه به  توسعه مطلوب صنعت برق در استان تعاملات  علمي و تكنولوژي در اين خصوص چشم انداز خوبي را در پي خواهد داشت .

انصاري حضور شركتهاي اقتصادي و تجاري طرفين در نمايشگاههاي بين المللي جهت شناسايي ظرفيتهاي اقتصادي استان و كشور كرواسي را خواستار شد.

وی با اعلام اين مطلب كه استان آماده است در برخي پروژهاي بزرگ استاني به شيوه EPC (تامين كالا، ساخت و اجرا ) با  كرواسي همكاري داشته باشد، گفت: توسعه و نوسازي صنايع ريلي استان  از جمله طرح هاي مي باشد كه ميتوان  با  كشور كرواسي همكاري داشت.

 اسکریپور کیلرتس پيش از اين هدف از سفر به استان زنجان را آشنايي از ظرفيتهاي استان اعلام داشت و گفت: استان زنجان داراي موقعيت مناسب جغرافيايي و ارتباطي است و مي توان سطح همكاري ها در بخشهاي غذايي و صنايع سنگين  را با استان زنجان افزايش داد.
 
بازديد از مراكز توريستي و صنعتي و جلسه با اعضای اتاق بازرگاني از جمله برنامه هاي سفر دو روزه اسکریپور کیلرتس سفير كشور كرواسي به استان زنجان بود.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.