نمایشگاه چاپ تهران از ریل خارج نشده، بلکه تخریب‌گران‌را از قطار پیاده کرده است.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان و مدیرعامل شرکت صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: نظر به اینکه آقای مظاهری با یکی از خبرگزاری‌ها راجع به مسائلی که خارج از چارچوب و اختیاراتشان بوده صحبت کرده و اشاراتی کرده، لازم دانستم جواب برخی از موارد را به عنوان مدیرعامل شرکت صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران بدهم، اولا شرکت نمایشگاهی متشکل از 42 اتحادیه و اتاق اصناف تهران است که 52 درصد آن متعلق به اتاق اصناف بوده و 48 درصد آن به 42 اتحادیه اختصاص یافته است.

وی افزود: جهت اطلاع دوستان همه اتحادیه‌ها از جمله اتحادیه لیتوگرافان، چاپخانه داران و صحافان از سهام مساوی برخوردار هستند.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان اظهار داشت: شرکت صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران از سال 1385 تاسیس شده و انتخابات آن نیز مطابق تمام شرکت‌ها با سیکل قانونی انجام پذیرفته، پس نتیجه می‌گیریم بهتر است که هرکسی جایگاه و اندازه خود را بداند.

ابوالحسنی ادامه داد: این شرکت طبق قانون در اردیبهشت ماه سال 1394 انتخابات هیئت مدیره خود را انجام داده و هیئت مدیره نیز مدیرعامل شرکت را انتخاب کرده و این انتخابات با دعوتنامه رسمی از کلیه سهامداران انجام پذیرفته که اتحادیه چاپخانه‌داران محمد کلالی را به عنوان نماینده رسمی خود اعلام کرد و جالب‌تر اینکه کلالی به عنوان هیئت برگزار کننده جلسه انتخابات برگزیده شده است.

وی با طرح این سوال که جای تعجب نیست که مظاهری که نایب رئیس اتحادیه است، از چنین موردی اعلام بی‌خبری کند، تصریح کرد: وی هرچند می‌داند ولی به نفعش است که بگوید خبر نداشتیم و از طرفی اشاره کرده‌اند که گزارش مالی و سود و زیان اعلام نشده که برای من از چنین شخصی که ادعای فضل، قانون‌مداری و قانون بلدی می‌کند، بعید است که نداند که گزارش مالی بعد از سال مالی اعلام می‌شود..

مدیرعامل شرکت صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران افزود: در همان جلسه‌ای که نماینده اتحادیه چاپخانه‌داران حضور داشته، مقرر شد که صورت مالی در مردادماه به سمع و نظر سهامداران برسد.

وی خطاب به رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران ادامه داد: آقای مظاهری حسابداری شرکتی که بالغ بر چندین میلیارد بابت هر نمایشگاهش گردش مالی دارد حتما باید از طرف سازمان مالیاتی مورد بررسی قرار بگیرد و این روال از سال 1386 که اولین سال کاری شرکت است تا به امروز انجام پذیرفته و اسناد و مدارک نیز در شرکت موجود است و رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران می‌تواند با نامه رسمی از طرف اتحادیه جهت رویت و بررسی حضور به هم رساند.

ابوالحسنی افزود:بهتر است که زحمات چندین ساله بزرگان صنعت چاپ را که چنین اتحادیه‌ای را به وجود آورده‌اند به سمت دولتی شدن پیش نبرید و همیشه اعلام نکنید که ما جزو قوانین خاص هستیم که اگر چنین باشد، فاتحه اتحادیه چاپخانه‌داران خوانده است و این سرمایه بزرگان صنعت چاپ درپی نابودی است، زیرا قانون خاص نمی‌تواند جزو قانون نظام صنفی و اتاق اصناف ایران باشد، مثل داروخانه‌ها، دفاتر مهندسی، دفتر وکلا، دفترخانه‌ها و مطب پزشکان که از قانون خاصی برخوردار هستند و هیچ ارتباطی با اتاق اصناف و قانون نظام صنفی ندارند.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان در ادامه صحبت‌های خود خطاب به رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران گفت: آقای مظاهری آیا شما امسال به عنوان نماینده اتحادیه چاپخانه‌داران در بیست و یکمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی نبودید؟ آیا بخش روابط عمومی به شما واگذار نشد که بالاجبار و با توصیه پورمند، اینجانب وارد عمل شدم تا کار را به سرانجام برسانم.

وی افزود: چندین سوال دیگر در گفتگوی اخیر وی مربوطه مطرح شده که نشان از کلیشه‌ای بودن و برنامه‌ریزی قبلی برای مصاحبه بوده که جواب آن از طریق قضایی به مظاهری داده خواهد شد، ولی این سوال برای ما به وجود آمده که چرا از مظاهری پرسیده نشد که در مصاحبه قبلی خود اعلام کرده بودید نه چاپخانه‌ای پلمپ شده، نه می‌شود و نه خواهد شد، حال چه اتفاقی افتاده و آیا چاپخانه‌ای پلمپ نشد و در آینده هم پلمپ نخواهد شد؟

مدیرعامل شرکت صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران اظهار داشت: در نتیجه باید گفت طبق قانون پلمپ شد و اگر چاپخانه‌ها از قانون تمکین نکنند، در آینده نیز پلمپ خواهند شد، ولی اگر مثل چاپخانه‌هایی که در این چند روز با دادن تعهدنامه برگه پیشگیری از پلمپ را دریافت کرده‌اند، این تعهدنامه را بدهند پلمپ نخواهند شد.

ابوالحسنی در ادامه خطاب به خبرنگاری که با رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران مصاحبه کرده، گفت: چرا سوال نکرده‌اید که عواقب مصاحبه‌های رئیس قبلی اتحادیه چاپخانه‌داران با همین خبرگزاری و اعلام این خبر که کوچکترین تخلفی در اتحادیه چاپخانه‌داران صورت نگرفته و یکسری مغرض دم از این مطلب می‌زنند چه شد و خلاف چه بود و حکم اجرا شد یا نه؟

وی ادامه داد: آقای مظاهری لازم می‌دانم به شما یادآوری کنم که موارد حقوقی برعلیه جنابعالی پیگیری می‌شود و نتیجه به بزرگان صنعت چاپ ارائه خواهد شد.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران گفت: بهتر است استفاده از ادبیاتی که خارج از فرهنگ و طینت صنعت چاپ بوده و در آن از کلمات و جملاتی چون متخاصم، نمی‌توانند و کسی نیستند، بهره گرفته شده پرهیز کنید.

ابوالحسنی در پایان به طرح سوالی پرداخته و برازش، مدیرکل چاپ و نشر را چنین خطاب قرار داد که راجع به تخلفاتی که به ورود ماشین‌های چاپ دست دوم از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منجر شده و هنوز هم متوقف نشده، چه جوابی دارید؟

گفتنی است که ابوالحسنی در حالی به بیان سخنان خود در خصوص بی‌اطلاعی عمدی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و چشم‌پوشی آنها از تخلف واحدهای تحت نظارتشان زده که پیش از این احمدرضا اعتماد مظاهری،رئیس اتحادیه چاپخانه داران در قالب مصاحبه‌ای ارسال مرتب دستورها و بخشنامه‌ها از گزارش‌های فصلی و سالیانه ادارات مالیاتی را دلیل خروج رشته کار از دست اتحادیه‌های فعال در عرصه صنعت چاپ و برهم زدن تمرکزشان دانسته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار