معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار زنجان با اشاره به برنامه شهرداری زنجان برای هوشمندسازی تقاطع‌های شهری گفت: برای هوشمندسازی 17 تقاطع برنامه‌ریزی شده است که پنج تقاطع آن در عملیاتی شدن است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زنجان؛ معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار زنجان با بیان اینکه در فاز نخست پنج تقاطع شهر زنجان در دست هوشمندسازی است، اظهار داشت: چهارراه سعدی، دروازه ارک، تقاطع دروازه رشت و تقاطع تربیت تقاطعی هستند که کار هوشمندسازی آن در دست انجام است.

شاددل نصب حسگر در سطح خیابان‌ها را برای تنظیم حجم رفت و آمدها را یادآور شد و گفت: این سیستم میزان ایست خودروها را بر اساس حجم ترافیک موجود در تقاطع‌ها و چهارراه‌ها تنظیم می‌کند.

وی تاکید کرد: کاهش زمان و روان سازی ترافیک، برنامه ريزي، ثبت گزارشات، تشخيص خرابي‌ها و تعمير و نگهداري سيستمكاهش مصرف سوخت، كاهش آلودگي‌هاي هوا، صوتي و رواني، ايمني و رواني ترافيك از مزایای هوشمند کردن تقاطع‌ها است.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار زنجان ادامه داد: هوشمندسازی 12 تقاطع دیگر بعد از پایان مرحله نخست در دستور کار قرار مي‌گيرد.

شاددل افزود: تقاطع پلیس، سه‌راه امجدیه و مهدوی را از جمله تقاطع‌هایی هستند که در مرحله بعدی توسط شهرداری زنجان هوشمندسازی می‌شود.

شاددل با بیان اینکه مناقصه نخست هوشمندسازی تقاطع‌های شهر زنجان برگزار شده است، افزود: این مرحله از مناقصه برنده نداشت و مرحله دوم مناقصه در آستانه برگزاری است و همچنین از عقد قرارداد برای راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک شهرداری زنجان خبر داد و افزود: ساختمان نیمه‌کاره واقع در مقابل ورزشگاه 15 خرداد برای این منظور در نظر گرفته شده است.

انتهاي پيام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.