نماینده مردم اراک از حذف طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای دولت از دستور جلسه علنی امروز مجلس انتقاد کرد.

انتقاد از حذف طرح «حفظ و صیانت از دستاوردهای هسته‌ای» از دستور کار مجلسبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،‌ محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک طی اخطاری به قانون اساسی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی از عدم در دستور قرار گرفتن طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای دولت در مجلس انتقاد کرد. 

وی گفت: در دستور هفتگی که امروز چاپ شده دستور دوم به طرح مربوط به صیانت از حقوق هسته‌ای ایران اشاره دارد که متأسفانه از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت نشد و در دستور کار مجلس قرار نگرفت و به نوعی حذف شد.

وی خطاب به ابوترابی‌فرد بیان داشت: حفظ اصول قانون اساسی  و مواد 24 و 25 آیین نامه داخلی مجلس باید طرح‌ها و لوایح طبق نوبت و فوریت مدنظر مطرح شوند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مـتذکر شد: به چه لزوم و چه دلیلی موضوع طرح صیانت از حقوق هسته‌ای ایران در دستور کار امروز مجلس قرار نگرفته است علیرغم اینکه در برنامه هفتگی تمامی نمایندگان نوبت بررسی این طرح امروز بوده است.

آصفری خطاب به نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ رئیس مجلس نباید اجازه این بی‌نظمی و این گونه برخوردها را بدهد و نباید بگذاریم وقتی همه نمایندگان بر روی طرحی چون حفظ دستاوردهای هسته‌‌ای متفق‌القول هستند این بی‌احترامی صورت گیرد.

وی تأکید کرد: چه کسی در این رابطه تصمیم می‌گیرد واقعا اگر پشت پرده قضیه‌ای وجود دارد باید نمایندگان از آن مطلع باشند در غیر این صورت باید این طرح طبق برنامه در دستور کار قرار می‌گرفت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس اظهار داشت: طرح حفظ و صیانت از دستاوردهای هسته‌ای ایران در برگه دستور کار نمایندگان چاپ شده ولی معلوم نیست که چرا در دستور کار مجلس امروز خوانده نشد که ضرورت دارد هیئت رئیسه این موضوع را پیگیری کند. 

ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: همانطور که قبلا توضیح داده شد با تقاضای همکاران و رای 92 درصد مجلس طرح مذکور در دستور رسیدگی قرار گرفت. اما از نظر آیین‌نامه باید دستور جاری تعیین تکلیف شود و طرح اولویت‌دار الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای رسیدگی شود.

وی با استناد به تبصره 1 ماده 4 آیین نامه داخلی مجلس تاکید کرد: طرح استانی شدن انتخابات با تغییر دستور در دستور کار قرار گرفته بنابراین پس از پایان رسیدگی به آن طرح، الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای مورد رسیدگی مجلس قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار