رئیس فدراسیون اسکواش بعد از امضای توافقنامه با معاون سازمان زندان‌ها گفت: خواستگاه اسکواش از زندان است و قصد داریم فرزند گریخته شده را به خانه بازگردانیم.

مسعود سلیمانی در گفتگو با خبرنگار حوزه سایر حوزه‎ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص امضای توافقنامه با معاون سازمان زندان ها بیان کرد: حقیقت این است که ورزش اسکواش از زندان‌های انگلیس برخاست،‌زمانی که زندانی‌های بیش فعال به خاطر کنترل فقر حرکتی و هیجان‎های کاذب خود یک تکه کاغذ مچاله شده را با دست به دیواره می‎کوبیدند، و به نوعی از دستشان به عنوان راکت و از کاغذ به عنوان توپ استفاده می‌کردند تا کم کم ورزش اسکواش به شکل امروزی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: ما دو سال قبل نیز با سازمان زندان‌ها در خصوص توسعه رشته اسکواش توافقنامه‌ای امضاء کرده بودیم که در اولین سال، اقدام به ساختن سالن‌های اسکواش در داخل زندان‎ها شد و توپ و راکت به صورت رایگان در اختیار زندانیان قرار گرفت، اما در سال دوم به دلیل جابجایی در راس سازمان تا حدودی این توافقنامه فراموش شد.

رئیس فدراسیون اسکواش افزود: امسال با حجت الاسلام رستمی، معاون جدید سازمان زندان‎ها در محل فدراسیون دیدار کردیم# هر چند وی ابتدا نسبت به این موضوع بی‎میل بود اما رفته رفته با صحبت‎های ما به اسکواش علاقمند شد حتی قرار است خود نیز به همراه فرزند  به سالن اسکواش باشگاه انقلاب بیایند و  از نزدیک با این رشته آشناتر شوند.

می‌خواهیم اسکواش ورزش اول زندان‎ها شود

سلیمانی اعلام کرد: معاون سازمان زندان‎ها به ما گفت که اگر در خصوص تاریخچه‌ای که از اسکواش دارید مقاله‌ای مستند تهیه کنید من نیز همکاری‌های لازم را خواهم کرد تا این رشته به عنوان ورزش اول در زندان‎ها شناخته شود که ما مستندات خود را تهیه کردیم و روز شنبه 30 خرداد آن را ارائه خواهیم کرد.

وی هدف اصلی از گسترش اسکواش در بین زندانیان را تربیت نوجوانان زیر 15 سال دانست و در این باره توضیح داد: هدف اصلی ما این است که نوجوانان زیر 15سال که به خاطر هیجان کاذب خود به زندان افتاده اند، از طریق اسکواش درمان شوند ضمن اینکه بتوانیم بچه‎ها را تربیت کنیم و سپس با استعدادیابی در بین آنها، برای تقویت تیم ملی گام موثر برداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار