معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد ایران و شش قدرت جهانی فرصت به پایان رساندن مذاکرات هسته ای را تا روز 30 ژوئن دارند هر چند که ممکن است این مذاکرات چند روز پس از تاریخ ضرب الاجل نیز تمدید شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛خبرگزاری ایتارتاس در خبری فوری به نقل از معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: ایران و شش قدرت جهانی فرصت به پایان رساندن مذاکرات هسته ای را تا روز 30 ژوئن (نهم تیر) دارند هر چند که ممکن است این مذاکرات چندین روز پس از تاریخ ضرب الاجل نیز تمدید شود.

به گفته ریابکوف:« مذاکرات به روندی بی وقفه تبدیل شده است و هیئت ها در وین حضور دارند و مطمئنا تا اواخر ماه ژوئن در پایتخت اتریش باقی خواهند ماند و ممکن است چندین روز در ماه ژوئیه نیز مذاکرات ادامه یابد. اما من بر این باورم امکان تکمیل مذاکرات تا روز 30 ژوئن وجود دارد.» ریابکوف همچنین گفت حدود پنج تا هفت موضوع همچنان حل نشده باقیمانده اند . 

وی افزود :« ابعاد دشوار همچنان باقی مانده اند اما این ابعاد دشوار در مقایسه با هفته گذشته کاهش یافته است و حدود پنج تا هفت موضوع باقی مانده است.»

به گفته ریابکوف، «مذاکرات با سرعت کامل ادامه دارد و این به ما اجازه می دهد بر این باور باشیم طرف ها مذاکرات را تا روز 30 ژوئن به پایان خواهند رساند.»

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد تمرکز بیش از اندازه بر بازی ها و مانورهای تاکتیکی در مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی اقدامی اشتباه است.
او در وین گفت:« ما شاهدیم که برخی کشورها از روند مذاکرات انتقاد شدیدی می کنند. شاهدیم که به سیاست مداران و موضوعات کلی داخلی کشورهای شرکت کننده در مذاکرات توجه می شود.»
مدیران سیاسی ایران و گروه پنج بعلاوه یک امروز در وین مذاکرات هسته ای را از سر می گیرند. قرار است وزرای امور خارجه کشورهای حاضر در این مذاکرات پس از 24 ماه ژوئن وارد وین شوند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید ابوالفضل
۱۱:۱۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
انشاا... خیر است و توافق رخ می دهد و ملت ایران شادمان خواهند شد
آخرین اخبار