بی‌اعتمادی اکثریت رأی‌دهندگان آمریکایی به صداقت هیلاری کلینتون

بسیاری از رأی‌دهندگان در 3 ایالت مهم و سرنوشت‌ساز انتخابات آمریکا به میزان صداقت و درستی هیلاری کلینتون مشکوک هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه دهیل، اکثریت رأی‌دهندگان در ایالت‌های سرنوشت‌ساز انتخابات آمریکا – موسوم به swing states -- هیلاری کلینتون را فردی غیرقابل اعتماد می‌دانند. 

طبق نظرسنجی "دانشگاه کوئینیپیاک" در شهر «هامدِن»  ایالات «کنتیکت»، اکثر رأی‌دهندگان در ایالت‌های فلوریدا، اهایو و پنسیلوانیا با فاصله‌ای قابل تأمل در خصوص میزان صداقت و درستی هیلاری کلینتون به‌عنوان یکی از نامزدهای دموکرات فعالیت‌های انتخاباتی سال 2016 ابراز تردید کرده‌اند.

در ایالت‌های مذکور، به‌ترتیب 51 درصد، 53 درصد و 54 درصد از پاسخ‌دهندگان به عدم صداقت و قابل‌اعتماد نبودن کلینتون رأی داده‌اند. 

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، راستی و درستکاری را به‌عنوان مهم‌تریم معیار خود در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ایالات متحده برشمرده‌اند. البته سایر نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا از وضعیت مطلوبی از این حیث برخوردار نیستند.

در عین حال، "پیتر براون" معاون مرکز نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک از جایگاه بهتر کلینتون در مقایسه با 8 رقیب جمهوری‌خواه او صحبت کرده و بویژه از پیشتازی این نامزد دموکرات در ایالت فلوریدا سخن گفته که تصور می‌شد برگ برندۀ سنتی جمهوری‌خواهانی چون «جب‌بوش» و «مارکو روبیو» باشد.

براون در توجیه این پیشتازی هیلاری کلینتون در فلوریدا گفت: "او توانسته از تفاوت جنسیتی قابل‌توجه در این ایالت به نفع خود استفاده کند و یک پیشتازی دو رقمی را در میان جمعیت زنان فلوریدا رقم بزند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار