نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد "دونالد ترامپ" از رقبای جمهوری‌خواه خود در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا پیش است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد، دونالد ترامپ – نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا – 6 درصد از نزدیکترین رقیب جمهوری‌خواه خود پیش است. وی هم اکنون 23 درصد از آرای جمهوریخواهان را در اختیار دارد. 

در این نظرسنجی، جب بوش – فرماندار سابق فلوریدا و خویشاوند دو نفر از روسای جمهور آمریکا، با دریافت 13 درصد از آرای نظرسنجی شدگان در جایگاه دوم قرار گرفته است.
 
در مقایسه با نظرسنجی ماه مه تا ژوئیه 2015، محبوبیت دونالد ترامپ در میان رای دهندگان جمهوری‌خواه 6 درصد افزایش یافته است. افزایش محبوبیت دونالد ترامپ در حالی است که وی چندی پیش اظهارات تندی را علیه جان مک‌کین – سناتور باسابقه کنگره آمریکا – به زبان آورد. 

رقابت های مقدماتی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 هم اکنون 32 نامزد دارد. قرار است دو نامزد جمهوری‌خواه دیگر به این دور از رقابت های مقدماتی جمهوری‌خواهان ملحق شوند.

پیش از انتخابات سراسری آمریکا، حزب دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات مقدماتی برگزار می کنند. در این انتخابات از هر حزب تنها یک نامزد برای رقابت نهایی انتخاب می شود. در انتخابات ریاست جمهوری 2012، میت رامنی از حزب جمهوری‌خواه و باراک اوباما از حزب دموکرات وارد رقابت های اصلی انتخابات ریاست جمهوری شدند. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار