انتخاب اشتباه و تغییرات غلط؛

هدف وزارت از تغییرات در استقلال چه بود؟

هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس بازهم تغییر کرد اما دلیل این مدل تعویض نفرات برای خیلی ها هنوز مبهم است.

هدف وزارت از تغییرات در استقلال چه بود؟به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، با توجه به اینکه سال گذشته تیم استقلال نتوانست نتایج قابل قبولی را به دست آورد، اما مسئولان باشگاه استقلال از جمله اعضای هیئت مدیره تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفتند تا آنچه را که صلاح باشگاه است انجام دهند.

 از طرفی دیگر می‌توان گفت حضور اعضای هیئت مدیره سابق باشگاه استقلال همیشه برای این تیم دلگرمی‌ بوده و آنها تا لحظه آخر کار خود را به نحو احسن انجام دادند از هیچ کمکی برای تیم محبوب خود دریغ نکردند، با توجه به رسیدن پایان فصل مسئولان به فکر تعیین و تکلیف تیم افتاده و روزها باشگاه استقلال بلاتکلیف بود و هیچکدام یک از اعضای هیئت مدیره یا مدیر عامل وضعیت خود را برای فصل بعد نمی‌دانستند و قرار شد که در ابتدا تعدادی از اعضای هیئت مدیره سابق باشگاه به گفته مسئولان کاهش پیدا کند و بر همین اساس اعضای هیئت مدیره سابق باز هم از کار برای این باشگاه دست نکشیدند و همواره به فکر تقویت تیم بودند و همان طور که نظاره گر هستیم به جای کاهش تعداد اعضا می‌بینیم که بسیاری اعضای تیم کنار رفتند، اما شرایط به گونه‌ای شد که رسیدگی به وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در اختیار نصراله سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان قرار گرفت و وی درصدد بود تا با همفکری مسئولان سرخابی‌ها هر چه زودتر وضعیت این دو تیم را مشخص کند.

البته بگذریم که روزهای زیادی بی‌جهت گذشت و مسئولان نتوانستند به جمع بندی نهایی برسند و در نهایت دو روز گذشته نصراله سجادی به یک باره اسامی اعضای هیئت مدیره جدید سرخابی ها اعلام کرد و از همین رو نظاره‌گر بودیم که تعداد زیادی از اعضای هیئت مدیره سابق سرخابی‌ها برای فصل آتی از باشگاه‌های خود حضور ندارند.

 اما نکته قابل توجه این است که سجادی در صحبت‌های  خود اعلام کرده بود که معیار انتخاب اعضای هیئت مدیره بر اساس معیارهای معینی بوده است و یکی از نکات مهم سوابق مدیریت و مورد دیگر ورزشی و بودن و رزومه افراد می‌باشد که این صحبت‌ها تا حدودی برای دیگران مورد قبول نیست و این مساله جای سوال دارد که چرا چنین انتخاباتی صورت گرفته است.
 
باشگاه استقلال در سال گذشته از هیئت مدیره قوی و خوبی برخودار بود که در راس هیئت مدیره افرادی همچون صاحب پناه، پورحیدری، سبک دست، صادق پور و ... حضور داشتند که هر یک به تنهایی از هیچ کمکی دریغ نکردند و با توجه به سوابق مدیریتی که این افراد دارند واقعا جای سوال است که چرا سجادی بعد از گذشت یک فاصله زمانی زیاد نتوانست افرادی را انتخاب کند که برای تیم استقلال کارساز باشند البته ناگفته نماند که اعضای جدید  هیئت مدیره البته غیر از یک نفر نیز افراد قابل قبول در ورزش فوتبال هستند و آنها نیز از سوابق خوبی برخوردارند، اما مطمئن باشید که حضور افراد هیئت مدیره سابق هم می‌توانست امورات باشگاه استقلال را بگذارند و نیازی به تغییرات اساسی نبود.
 
در حال حاضر فرد جدیدی در عضو هیئت مدیره باشگاه استقلالی به چشم می‌خورد که اصلا سابقه  ورزشی ندارد و به گفته سجادی وی مشاور وزیر ورزش و جوانان می‌باشد آیا این درست است که وی جایگزین افرادی همچون صاحب پناه یا پورحیدری در هیئت مدیره باشگاه  استقلال شود پس چطور مسئولان عنوان  می‌کنند که سوابق مدیریتی  در نظر گرفته شده و بهتر است یک نفر پاسخگوی این همه تناقض در تصمیم گیری‌ها باشد.
 
مطمئن باشید که انتخاب اعضای هیئت مدیره جدید باشگاه استقلال  دلایل دیگری دارد،چرا که این بحث مدت‌ها مطرح است که تغییراتی با این سرعت و در این شرایط و البته چند باره در مورد پرسپولیس و استقلال چرا انجام می‌پذیرد؟ و یا به نوعی مگر انتخاب‌های قبلی با معیار و ملاک نبوده؟ مگر بدون مطالعه افراد آمدند؟
 
به هر حال اظهرو من الشمس است، تغییرات دلیلش چیست؟  اما مهم این است که دود این تغییرات در چشم استقلال و پرسپولیس خواهد رفت و جالب‌تر اینکه در این تغییرات حسین عبدی دستیار برانکو بوده باید از این پس برای  ماندن سرمربی تصمیم‌گیری کند!
 
و اما استقلال اگر در مورد عضوی که گفته می‌شود مشاور وزیر بوده است پس معیار و ملاک خیلی هم لحاظ نیست و در مورد صاحب پناه و سبک دست هم هنوز نمیدانیم تفاوت کردنوری و جهانیان با این دو نفر در چه بوده است، اما هر چه بود پشت پرده بود.
 
 راستی نژاد فلاح چرا از اداره کل وزارت ورزش و جوانان کنار رفت و گرشاسبی آمد و گرشاسبی آمد و نژاد فلاح رفت. در استقلال هم وضعیت  به همین منوال است گفتیم که بدانید این تغییرات  به نوعی نان  قرض دادن است.
 
صاحب پناه سابقه مدیریتش مشخص بود و سبک دست که واضح بود چگونه از لحاظ مالی به استقلال کمک  می‌کند. اما راستی عضو اقتصادی استقلال کدام یک خواهند بود؟ تا پایان تیر ماه که وضعیت خصوصی سازی مشخص شود تغییرات لازم بود؟ 

آیا این نفرات استقلال توان یک ماه اداره تیم را نداشتند؟ که اگر  این باشد باز هم اشتباه شما بوده در انتخاب و متر و معیارتان؟
 
انتهای پیام/ 

گزارش از : روژیار شعبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار