معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: محلی متمرکز‌ی برای تخلیه فاضلاب در نظر گرفته می شود و و از این پس تخلیه کنندگان فاضلاب به رودخانه ها به دادگاه معرفی می شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ محمد صادق پور مهدی امروز در نشست جمعی از مدیران اجرایی آذربایجان شرقی‌ با بیان اینکه شهرداری ها درزمینه مصرف آب یکی از پرمصرف ترین ادارات هستند، گفت: ارائه گزارشی از شهرداری‌ها در زمینه نحوه مصرف آب و مدیریت آن و آخرین اقدامات انجام شده به شورای حفاظت منابع آبی صورت گیرد.

وی بر مدیریت منابع آبی در زمینه مصرف آبهای زیر زمینی و سطحی تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیتهای موجود و نیز راه کارها و گزارشات ارائه شده باید به یک مدیریت برسیم.

وی بر استفاده از ظرفیت فرهنگی و مذهبی در کاهش مصرف آب تاکید کرد و گفت: ملاقات حضوری با ائمه جمعه استان باید صورت گیرد و ایشان باتوجه به رسیدن  فصل گرما در نماز های جمعه مردم را به کاهش مصرف آب و مدیریت آن ترغیب کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: فرمانداران نیز باید در زمینه شورای آب شهرستانها جلسات مستمر تشکیل شود.

علی ایمانلو ، مدیر عامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیزدر این جلسه از افزایش انشعاب فاضلاب شهری گفت: در حالی که برنامه انشعاب 20 هزار انشعاب سالانه بود ، این تعداد به 50 هزار انشعاب خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در زمینه سیستم فاضلاب چرم شهر اقدامات زیادی انجام شده است ، گفت: سه تصفیه خانه در این منطقه وجود دارد که جوابگوی منطقه نیست.

ایمانلو با اشاره به اجرای مدول دوم فاضلاب شهری گفت: اعتباراتی برای این بخش درنظر گرفته شده اما با توجه به ناکافی بودن اعتبارات آغاز کار با مشکل مواجه می شود که در صورت تامین اعتبارهای بعدی میتوانیم با جدیت در این زمینه وارد شویم.

حمید قاسمی ، مدیر کل محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: بخش خصوصی درزمینه استاندارد سازی دفع فاضلاب همکاری خوبی دارند و مشکل ما به صورت عمده در بخش دولتی است که به تکالیف خود عمل نمی کنند.

وی یادآور شد: در خارج از محدوده شهرک چرم چند واحد تعطیل شده است اما در داخل شهرک اقدامات خوبی در حال انجام است.

وی بیان کرد: 96 درصد کارخانه های بخش خصوصی تصفیه خانه دارند ولی متاسفانه چندین لجن کش فاضلاب انسانی در رودخانه ها تخلیه می شود.

وی افزود: در مورد حریم رودخانه آجی چای باید نسبت به آزاد سازی حریم رودخانه اقدام شود تا آلودگیها در این زمینه کاهش یابد.

مدیر کل محیط زیست آذربایجان شرقی بیان کرد: شهرداری در زمینه مدیریت پسماند چرم شهر باید اقدامات بیشتری انجام دهد و اخطارهایی را به شهرداری برای مدیریت پسماند چرم شهر انجام دهد.

وی ادامه داد: شهرداری همانگونه که در شهرها درزمینه فاضلاب اقدامات گسترده ای انجام می دهد در مورد چرم شهر نیز باید اقدامات لازم را صورت دهد.

وی گفت: در کوتاه مدت می توان در حاشیه آجی چای کانالی حفر شده و فاضلاب انسانی به جای خود رودخانه در کنار آن تخلیه شود.

انتهای پیام/د 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.