لامپهای کم مصرف هم می توانند تهدیدی برای پرمصرفی به شمار آیندکه بااستفاده از لامپهای SMDجبران پذیر میباشدولی استفاده از انرژی‌های جایگزین زمانی مطلوب و قابل اثر خواهد بود که بهینه سازی مصرف هم داشته باشیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبر نگاران از اصفهان مدیر دفتر بازار برق و مدیریت مصرف اصفهان در جمع اصحاب رسانه با ضروری دانستن کنترل مصرف انرژی و بار مصرفی عنوان کرد: در حوزه ی اصفهان در سال 93 به طور متوسط پیک بار مصرفی 976 مگا وات بوده و با 30 در صد افزایش مصرف فصلی مواجه بوده ایم .

سارا صالحی بیان داشت: مشترکین خانگی 32 درصد ، مشترکین تجاری 20 درصد ، ادارات و سازمانها 26 درصد ، صنایع 7 درصد و در کشاورزی 30 درصد افزایش بار انرژی فصلی داشته اند که خوشبختانه در بخش صنایع بیشترین همکاری درخصوص کاهش انرژی و استفاده از توصیه های شرکت برق را داشته ایم .

وی افزود: بیشترین مقدار مصرف در مصارف خانگی و صنایع و ادارات مربوط به (درمصرف خانگی یخچال و فریزر +روشنایی) روشنایی است که متاسفانه به دلیل مصرف نادرست و استفاده نکردن از استانداردهای لازم با مشکل اوج مصرف و هدر رفت انرژی روبرو هستیم و این در حالی است که هنوز رد پای لامپهای التهابی در بیشتر مراکز و ادارات و حتی در مصارف خانگی به چشم میخورد.

مدیر دفتر بازار برق و مدیریت مصرف اصفهان گفت: لامپهای کم مصرف هم می توانند تهدیدی برای پرمصرفی به شمار آیند و با اینکه یک چهارم از انرژی را کاهش میدهد اما در مقابل لامپهای SMD و LED پر مصرف هستند

سارا صالحی استفاده از تکنولوژی روز و لامپهای SMD را که فوق کم مصرف به شمار می روند توصیه نمودو خاطر نشان کرد : این لامپها یک پنجم از مصرف انرژی را کاهش داده و در پخش نور و طیف رنگی نسبت به عادتهای روزمره ی ما بسیار مناسب میباشد .

وی گفت: هزینه ی اولیه ی این لامپها بالا و برای هر خانوار در حدود 5میلیون ریال برآورد شده که در بازدهی دراز مدت به صرفه تر و میتواند سهم 30 درصدی را به یک پنجم کاهش دهد .

مدیر دفتر بازار برق و مدیریت مصرف اصفهان تغییرات اساسی در سیستم روشنایی ادارات را از جمله ضروریات خواند و افزود: تاکنون در 5 ساختمان دولتی کارهای ممیزی این امر را انجام داده ایم از جمله ساختمان عباس آباد ، ستاد مرکزی برق منطقه ای با 4 طبقه و 80 اتاق و... که این صرفه جویی با این سیستم جدید با 13 کیلو وات تولید انرژی برابری مینماید که میتوانیم از آن به عنوان انرژی پاک نام ببریم .

سارا صالحی در خصوص پیک بار مصرفی گفت: تاچند سال گذشته پیک بار مصرفی شب بود اما به تازگی این روند تغییر کرده و 11 تا 15 ساعات اوج بار به شمار رفته و 800 هزار مشترک امور برق در اصفهان اگر در این ساعات مصرف انرژی را پایین بیاورند ازطرف این ارگان تشویق و با تخفیف ویژه مواجه می گردند .

وی استفاده از توربینهای بادی و پنلهای خورشیدی را از جمله اقدامات این ارگان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: با مشارکت مشترکین در حوزه ی شهرداری تقریبا همه ی ساختمانهایی را که دارای ظرفیت مورد نیاز برای استفاده ی پنلهای خورشیدی بوده اند نصب صورت گرفته ولی استفاده از انرژی های جایگزین زمانی مطلوب و قابل اثر خواهد بود که بهینه سازی مصرف هم داشته باشیم که مطمئنا با استفاده از لامپهای SMD و پنلهای خورشیدی این کاهش انرژی محقق خواهد شد .

مدیر دفتر بازار برق و مدیریت مصرف اصفهان یادآور شد کسانی که واژه ی مشارکت را به اضافه ی شماره ی شناسایی خود به شماره ی پیامکی 100000121 ارسال نماید و در قبوض خانگی خود این کاهش انرژی نسبت به سال گذشته به چشم بخورد و در ساعات اوج مصرف (11 تا 15 ) انرژی را کاهش دهند ،به صورت قرعه کشی لوازم خانگی پربازده را برنده خواهند شد تا مشترکین با این همکاری از سود مالی هم برخوردار گردند .

سارا صالحی خاطر نشان شد: مشترکین صنعتی همکاری که در طرحهای ما مشارکت نمایند از لیست خاموشی ها حذف می‌گردند . 

انتهای پیام/ز

برچسب ها: لامپ ، کم ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.