معاون آموزشی وزیر علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

افزایش 25 درصدی شهریه برخی از دانشگاه‌ها/ هیئت امنای دانشگاه‌ها تصمیم گیرنده شهریه هستند

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: برخی از دانشگاه‌ها بر اساس تصمیم هیئت امنای خودشان می تواند تا 25 درصد شهریه را افزایش دهند.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه نظام تعیین شهریه در دانشگا‌ه‌های غیر دولتی پراکنده بوده است آئین نامه‌ای برای بهبود این امر تنظیم شده است تا نظام یکپارچه‌ای را برای شهریه مراکز غیر دولتی تعیین کنیم، البته این آئین نامه نهایی شده و ظرف دو هفته آینده به موسسات ابلاغ می‌شود. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه میزان شهریه دانشگاه‌های دولتی چطور ارزیابی می‌شود افزود: شهریه موسسات و دانشگاههای دولتی غالبا هیئت امنایی تعیین می‌شود چنانچه این پیشنهادات به ستاد معاونت آموزشی وزارت علوم داده می‌شود که پس از بررسی به آنها اعلام می‌شود.

شریعتی نیاسر تصریح کرد: هم‌اکنون بیشتر دانشگاه‌ها پیشنهادات خود را به ما داده‌اند اما دانشگاه‌هایی که در بازده زمانی تعیین شده پیشنهاد خود را به ما نداده‌اند ما خودمان به آنها کمک می‌کنیم.

وی اظهار داشت: میزان پیشهاد 15 تا 20 درصدی شهریه برخی از دانشگاه‌ها به تناسب بزرگی و کوچکی دانشگاه‌ها، شرایط اقلیمی، شرایط منطقه‌ای مشخص می‌شود که به آنها این پیشنهادات داده می‌شود البته این امر در هیئت امنا تصویب می‌شود و سپس اجرایی می‌شود. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا امکان دارد که شهریه برخی از دانشگاه‌ها تا 25 درصد افزایش داشته باشند، اظهار داشت: اگر دانشگاهی بخواهد شهریه را تا 25 درصد افزایش دهد ما حرفی نداریم به هر حال تایید هیئت امنای آن دانشگاه است، چرا که وقتی دانشگاهی هیئت امنا داشته باشد متناسب با تصمیم و مصوبات هیئت امنای آن دانشگاه برنامه ریزی صورت می گیرد. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۰۷:۲۸ ۰۹ تير ۱۳۹۴
شهریه دانشگاه آزاد برای ترم تابستون دوباره زیاد شد.قیمت واحدهای نظری دو برابر شده.مگه چندبار در سال افزایش قیما داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
شهريه دانشگاه ها همين جوريش زياد هست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
وقتی دانشگاه ازاد توی هر ده و روستایی شعبه داره معلومه ک برای واحد های زیانده اش از بقیه دانشجو ها پول میگیره اخه چی فکر کردن پیش خودشون ک توی شهرایی ک ده دقیقه باهم فاصله دارن هم دانشگاه ازاد زدن مثل خرمشهر و ابادان
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
هه وااااقعا مسخرس چه چیزی دردانشگاه ها تغیر کرده که شهریه ها افزایش یافته ایا سطح علمی دانشگاه ها بالا رفته ؛؛یا امکانات وازمایشگاهاو کارگاها پیشرفته تر شده؟ هیت امنا هم به فکر جیب دانشجوها در این وضعیت اسفناک نیستند …
Iran (Islamic Republic of)
سورنا
۲۰:۱۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
ببخشین ولی مسئولین دستشون بیفته هوا رو هم برای نفس کشیدن جیره بندی میکنن! چه برسه یه اینا! چاپ کن عزیز .. واقعیته
Iran (Islamic Republic of)
ناامید تنها
۱۹:۵۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
توروخدااین انصافه این پشتیبانیه من باباندارم باهزار بدبختی میام دانشگاه اونم توی مسیر دانشگاه فقط میتونم درس بخونم معدل الف دانشگاه نیز هستم فقط بدلیلی کارسناسی شبانه زدم حالا که امتحاناتم تموم شده تسویه هم کرده بودم ترم بهمن تمام شده میگن کهاگه ۲۰۰تومن دیگه نریزی حساب حتی نمیتونم نمراتمو نگاه کنم حال میخوام انصراف بدم واقعا ندارم
وحالادیگه میخوام ازهرراهی که شده هرراهی برم وپولدار شم میفهمید...!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
مگه جنگه
بعدمیگید گرونی از تحریمه . والا با این نوناشون
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۹:۴۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
نه اینکه دانشجو ها تا حالا حمایت میشدن ! واقعا کسی هست از دانشجو حمایت کنه یا که دانشجو باید از شما حمایت کنه خدای نکرده دانشگاه یا مسولین علمی بودجه کم نیارن چه جوری این کارا رو میکنید نمیدونم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی رهنما
۱۸:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
سلام چون صدای ما دانشجویان به جایی نمیرسد لطفا و خواهشا شما اصحاب محترم رسانه از آقای اقای فرهادی وزیر محترم علوم یا اقای شریعتی نیاسر معاون محترم وزیر علوم یا اقای سرلک رئیس کل محترم دانشگاه پیام نور یا سازمان بازرسی کل کشور ، بپرسید که چرا دانشگاه پیام نور که زیر نظر وزارت علوم است جدیدا بخشنامه ای زده است و حدود 2 برابر یعنی 200 درصد نسبت به ترم پیش شهریه متغییر تمام دانشجویان مهمانش در سراسر ایران را در تاریخ 12 خرداد 94 را افزایش داده است که این افزایش شهریه به مبلغ 375/000 تومان به شهریه ترم من و سایر دانشجویان مهمان پیام نور سراسر ایران اضافه شده است؟
این در صورتی است که ترم های پیش از دانشجویان پیام نوری که به دانشگاه پیام نور شهر محل سکونت والدنشان مهمان می شدند ، شهریه اضافی نمی گرفتنتد.
ایا دلیلش ایجاد شوک در دانشجویان و تضعیف روحیه انان در ایام امتحانات پایان ترم و کسب نمرات غیر قابل قبول است یا اینکه افزایش شیب انصراف دانشجویان از دانشگاه و در پی آن افزایش بیشتر صندلی خالی در دانشگاه ها است؟
بر اساس چه قانونی دانشگاه پیام نور شهریه دانشجویانش را حدود 200 برابر افزایش داده است ایا فکر می کنند که دانشجویان روی گنج نشسته اند؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
دانشگاه های غیر انتفاعی خیلی شهریشون بالاست !
خیلی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
بیست وپنج درصد؟ انصافتان کجاست؟خب اینم گرونی محسوب میشه؟!نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
هیات امنایی که نه به فکر امکاتنات و نه فکر تحصیل دانشجو و فقط به دنبال رضایتمندی عده ای باشند به چه درد میخوره --دانشگاهی که هیچ گونه امکاناتی را نداره چطور اجازه بهش میدن که 25 در صد افزایش داشته باشه
Germany
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
بعد میگن تقصیر تحریمه
مگه علم و استاد و ماژیک از خارج وارد میشه
آخرین اخبار