مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 50 درصد مدارس استان از سیستم استاندارد گرمایشی برخوردار هستند، گفت: تا پایان سال 1395 تمام مدارس استان از این حیث استاندارد خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، محمدحسین سجاد در حاشیه برگزاری همایش ملی بهره وری فضا و تجهیزات در آموزش و پرورش  با بیان اینکه امکانات وسیعی در اداره آموزش و پرورش وجود دارد، اظهار کرد: ارزش املاک و ساختمان‌های آموزش و پرورش استان اصفهان، حدود 15 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: در بحث تجهیزات و سایر امکاناتی که در اختیار آموزش و پرورش است، نیاز به راهکارهایی وجود دارد که باید در بهره‌وری این تجهیزات و امکانات اتخاذ شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان به بهره‌وری در آموزش و پرورش اشاره و اضافه کرد: بهره وری به معنای این است که بتوان از امکانات خود به طور مناسب در جهت نیل به اهداف آموزشی و پرورشی استفاده کرد.

سجاد ادامه داد: امیدواریم در همایش ملی بهره وری فضا و تجهیزات در آموزش و پرورش، بتوان از مقالاتی که توسط پژوهشگران، اساتید دانشگاه و کارشناسان ارایه می شود، پس از جمع بندی ها و پیگیری ها، در جهت چگونگی به کارگیری امکانات و تجهیزات موجود در آموزش و پرورش و همچنین توسعه این امکانات استفاده لازم شود.

وی خاطر نشان کرد: باید برنامه های نوسازی، بر اساس یافته ها و پژوهش های انجام شده در این گونه همایش ها تنظیم شوند و مهمتر اینکه باید بتوانیم از محتوای این همایش در برنامه ششم توسعه کشور استفاده کرد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان اضافه کرد: بحث شاداب سازی محیط زیست و بهره وری و همچنین بحث استانداردهای محیط آموزشی و پرورشی دو مولفه مهم در بهره وری به حساب می آیند. در این راستا در مدارس جدید سعی شده به روحیات، جنس و سن دانش آموزان توجه شود.

سجاد به استانداردهای اعمال شده در محیط‌های آموزشی اشاره و تصریح کرد: سعی شده در این باب، استانداردهای رایج در کشور در معماری و استحکام سازه‌ها رعایت شود. 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.