با توجه به اینکه افراد بخش زیادی از وقت خود را در محل کار سپری می‌کنند استفاده از ابزار استاندارد برای حفظ سلامتی آنها ضروری است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ میزهایی که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند، بسیار محبوبیت و کارایی دارند اما هنوز شواهد محکمی مبنی بر تاثیر مثبت این میزها بر سلامتی به دست نیامده است. 

به گفته محققان در واقع تحقیقات کمی روی این موضوع انجام شده است که تاثیر میزهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع تا چه اندازه‌ روی سلامت جسمانی و روانی کارکنان موثر است. 

برخی شواهد نشان می‌دهد مردم در طی ساعت کاری، در برخی مشاغل بیشتر ایستاده‌اند و کمتر می‌نشینند و چنانچه در محیط‌های کار از میزهای با قابلیت تنظیم ارتفاع استفاده شود، به این افراد کمک بسیاری می‌کند. 

پژوهشگران بنابر مطالعات خود بیان می کنند کاهش زمان نشستن فواید زیادی برای حفظ سلامتی دارد که می‌توان به کاهش وزن و همچنین کاهش خطرات بیماری‌های قلبی، اشاره کرد. 
نشستن طولانی مدت موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و مرگ زودرس شوند حتی بین افرادی که به طور منظم ورزش کنند، این درحالی است که اشخاصی که شغل های مدیریتی و کارمندی دارند بیشتر اوقات نشسته‌اند. 

استراتژی‌هایی برای کاهش زمان نشستن افراد باید در نظر گرفته شود، یکی از محققان این پژوهش می‌گوید، این استراتژی‌ها در ارتقای سطح سلامت فرد و در جنبه‌های گوناگون موثر است. 

تحلیل اطلاعات پژوهش در زمینه بیماری‌های شغلی انجام شده است و به این نتیجه رسیده‌اند که میزهای کار با قابلیت تنظیم می‌تواند مدت زمان نشستن را کاهش دهد. 

به عقیده محققان، در هر صورت ایستادن بر نشستن زیاد ارجحیت دارد و انجام فعالیت‌های جسمانی متوسط تا شدید هدفمند بهترین راهکار برای حفظ سلامتی و تناسب اندام است.

محققان در پایان افزودند با توجه به اینکه بسیاری از عادات نادرست زندگی ما تغییر نکرده است در نتیجه تغییر در طراحی میزهای کار به تنهایی نمی تواند اثر بسیار زیادی بر سلامتی داشته باشند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار