وزیر بهداشت همزمان با 27 خردادماه سالروز تشکیل جهادسازندگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، در پیامی به بیان ویژگی های مدیریت جهادی پرداخته و خواهان پرهیز از شعار و تلاش برای پیشرفت کشور از سوی خدمتگزاران شده است.

 در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مدیریت به معنای کلی آن در تمام کشورها معنای به نسبت ثابتی دارد، اما وقتی مدیریت را با صفت جهادی به کار می بریم، نگاهی متفاوت به این شاخه از علم را مدنظر داریم.

به اعتقاد من، بستر رشد و بالندگی مدیریت جهادی که حالا بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب، مانند گمشده ای به جستجوی آن می پردازیم، اخلاق بوده و هست. برای بازتعریف این نوع خاص از مدیریت، باید به ریشه آن یعنی فرهنگ و اخلاق جهادی بازگردیم.

امیدوارم امسال که سال انتخابات است، همه ما بیش از پیش به اخلاق اهمیت دهیم.

در مدیریت جهادی دروغ جایی ندارد، گروه، دسته و حزب خاصی مطرح نیست. هدف، کار برای مردم و به منظور پیشرفت کشور است.

شایسته سالاری، نمونه اخلاق مداری در مدیریت است.

ترجیح منافع ملی و جمعی بر منافع گروهی و حزبی هم بعد دیگری از تفکر مدیریت جهادی است، همچنین است داشتن سعه صدر، به جای تنگ نظری.

اگر ما این چنین رفتار کرده بودیم، به یقین امروز شرایط بهتری را تجربه می کردیم.

شرایط امروز کشور، به واقع خطیر است. من از نزدیک شاهدم که جناب آقای دکتر روحانی چگونه تلاش می کنند تا به سلامت و با اقتدار و افتخار از این بزنگاه تاریخی عبور کنیم؛ اما این کار به همراهی و همدلی همه مردم و به ویژه مدیران نظام نیاز دارد.

رسیدن به این همدلی و کار و تلاش در یک مسیر واحد، مدیریتی جهادی می طلبد.مدیریتی فارغ از هر نوع منیت و خودخواهی و مملو از عشق خدمت به مردم.

مدیر جهادی می داند که به عمل کاربرآید، به سخن دانی نیست، پس از شعار می پرهیزد و به کار و تلاش می پردازد.آنها که به هیاهو می پردازند، خادمان ملت نیستند، خادم آن است که بدون سر و صدا کار کند و برای ساختن کشور قدمی بردارد.

امروز آن پزشک متخصص که در شهرهای مرزی کشور به خدمت مشغول است، جهادی عمل می کند یا آنها که از تریبون های رسمی، اتحاد و یکپارچگی ملت را تهدید می کنند؟

برادران و خواهران عزیز

باید فرهنگ و نام جهاد را نه در حرف، که در عمل زنده نگه داریم.

این نیز نمی شود مگر درک شرایط کشور، دست در دست هم نهادن و برای خدمت به مردم، گام برداشتن.

قطعا از حرف تا عمل، فاصله بسیار است ؛ رفتن و رسیدن به هدف، مدیریتی جهادی می خواهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.