عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از دکترعلی شریعتی می توان به عنوان بهترین نمونه روشنفکری دینی یاد کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حسن رحیم پور ازغدی در نشست بزم اندیشه افزود: دکترشریعتی نماد روشنفکری دینی است و به عنوان یک نهضت فکری – سیاسی شناخته می شود.

وی تصریح کرد: شریعتی خود را از مقلدان امام خمینی (ره)می دانست و خیلی تلاش کرد که اسلام از حاشیه به متن برگرداند و به عنوان محور تمدن سازی به جوانان مسلمان معرفی کند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد: صحبت های که در مورد شریعتی می شود جنبه سیاسی دارد و نه معرفتی . در زمان قبل انقلاب ساواک دکتر شریعتی را جزء طرفداران امام خمینی(ره) و آثارش را متضاد با نظام سلطنت و ملی گرایی می دانست .

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه دکترعلی شریعتی روحانیون شیعه را ذاتا انقلابی و ضد حاکمیت استکباری در جهان می دانست ،افزود: روحانیت ثمره هزار سال جهاد و تلاش مستمر شیعه و روحانیون با بصیرت نهاد ی تربیتی و معنوی جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه در طول تاریخ همیشه اشخاصی برای دفاع از ارزش ها ی الهی درگیر جنبش های مبارزاتی علیه فساد و استبداد و توطئه های استعماری بوده اند که از جمله آنها علی شریعتی می توان نام برد .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد : در دورانی که بی حجابی را علامت ترقی و رشد می دانستند تفکرات و جبهه فکری دکتر شریعتی بسیاری از گرو ها و افراد طرفدار مارکسیسم و کمونیسم و جریانات غیر مذهبی را توانست مذهبی کند.

رحیم پور ازغدی گفت: دکتر شریعتی توانست برای مسلمانان منزلت ایجاد کند و افراد متدینی را که در گذشته که نماز می خوانند و به مسائل مذهبی پایبند بودند به عنوان فردی عقب افتاده معرفی میشدند دارای ارج و منزلت هستند.

وی بیان کرد: فعالیت های شریعتی در سخت ترین دوران انقلاب که از لحاظ فرهنگی و سیاسی بود که توانست زمینه ساز آشنایی خیلی از جوانها با انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی باشد و در دورانی که جوانان خلع سلاح بودند از طریق نوشته هایش توانست بسیاری از جوانان را با مفاهیم از جمله دین انسان ساز و و کارکرد های دین و سیاست آشنا سازد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.