استاندار خراسان رضوی گفت: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ما نیازمند بازنگری جدی در قوانین و مقررات هستیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، علی رضا رشیدیان در دهمین جشنواره کارآفرینان برتر در مشهد افزود: کشور ما منابع فراوانی در زمینه های مختلف دارد که باید با اتکا بر این توان و ظرفیت داخلی در جهت رشد و پیشرفت اقتصادی گام برداشت.

وی رشد اقتصادی و پیشرفت کشور رااجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست وگفت: افزایش توانمندی داخلی، به حداقل رساندن وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی، حمایت از بخش خصوصی، توسعه کار و کارآفرینی و تولید ثروت در کشور از جمله راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تلاشگران عرصه اقتصاددر شرایط امروز حکم مجاهد در جبهه نبرد را دارند افزود: کارآفرینان خط شکنان عرصه پیشرفت و تولید هستند و دولت و زیر مجموعه های آن وظیفه پشتیبانی و حمایت از آنان را بر عهده دارند.

رشیدیان با تاکید براینکه اراده و خواست دولت حمایت از کارآفرینان است گفت: ابلاغ قانون رفع موانع تولید و فعالیت دوباره کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانها از جمله مصادیق حمایت دولت است.

وی افزود: تجلیل و معرفی کارآفرینان برتر علاوه بر تشویق آنان، این تلاشگران را به عنوان الگو برای جوانان معرفی می کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: انتخاب کارآفرینان برتر در این دوره از برگزاری جشنواره با در نظر گرفتن شاخص هایی از جمله اختراع و نوآوری، سهم بازار، کیفیت تولیدات، سنجش اقتصاد مقاومتی، کاهش وابستگی کشور، استفاده از فناوری های نوین و دانش بنیان، بهره وری و توسعه منابع انسانی صورت گرفته است.

محمود احمدی افزود: از مجموع 1814 واحد صنعتی، خدماتی و کشاورزی شرکت کننده در این جشنواره 438 طرح شامل 158 طرح کشاورزی، 142 طرح خدماتی و 138 طرح صنعتی، مستندات خود را تکمیل و به مرحله داوری رسانده اند.

وی بیان کرد: از این تعداد 25 کارآفرین نمونه در استان منتخب شده اند که دو نفر از آنان نیز هم اکنون در جشنواره ملی تجلیل از کارآفرینان برتر کشور در مرحله ارزیابی هستند.

احمدی با بیان اینکه به طور معمول 20 درصد از پروژه های کارآفرینی در سه سال اول فعالیت خود منحل می شوند گفت: با این حال این واحدها تاثیر بسیار بر رشد و شکوفایی کشور دارند.

وی افزود: رشد و توسعه کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان از ضرورت های امروز کشور برای توسعه و پیشرفت است.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.