در دوسال اخیر درآمد ناشی از موقوفات استان خراسان رضوی علاوه بر سایر استانها از استان تهران بزرگ نیز پیشی گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام گنابادی نژاد در جمع ائمه جمعه استان خراسان رضوی افزود: امسال هزارو 40 وقف جدید در استان ثبت شده است که این رقم 10 درصد از وقف در کل کشور را به خود اختصاص می دهد.

وی با بیان اینکه بیشتر موقوفات جدید زمینه فرهنگی دارد اظهار داشت: هم اکنون 89 درصد رغبات اداره اوقاف سند اجاره معتبر دارد.این درحالی است که در هفت سال پیش حداکثر در کل استان 3هزار سند رغبه نداشتیم وتنها 65درصد رغبات داری سند مالکیت داشت.

حجت الاسلام گنابادی نژاددر ادامه گفت: سامانه جامع اداره اوقاف در ابعاد گسترده مدیرتی تمامی فعالیت ها با مدیریت کارشناسان شاخص این ارگان ساماندهی کرده است بطورییکه اطلات مربوط به هر حوزی وقفی در بخش مخصوص همان موضوع ثبت وپیگیری می شود تا کارها دقیق و از تخلفاتی که سالهای پیش رخ می داد جلوگیری شود .

وی تصریح کرد برای جلوگیری از آفات شبکه های اینترنتی سامانه جامع اوقاف طوری طراحی شده که ازخطرات فضای اینترنت دور ودر قالب شبکه اینترانت فعال است.

مدیر کل اداره اوقاف ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اهمیت فرهنگ وقف گفت: این فرهنگ غنی که در هزارو 400 سال پیش از ائمه معصومین به ما رسیده هیچ نمونه مدرن وجدیدی در دنیا نیست که بخواهد بهتر از این کار زیبا تاثیر گذار باشد بلکه غربی ها به نوعی از این فرهنگ زیبای مسلمانان الگو برداری می‌کنند. تا حرکت های خیر خواهان در فرهنگ آنها نیز از بین نرود.

وی افزود:اکنون دوهزارو 194 متولی وقف در استان داریم همچنین 254 بقعه متبرک امام زاده هست که 116 تا از این مراکز متبرک امام زادگان مرکز فرهنگی و قرآنی ایجاد شده تا جوانان وخانوادها ی آنها بتوانند با معارف ناب دینی بدون تحریف آشنا شونند و در مسابقات معتبر قرآنی کشوری وبین الملی شرکت کنند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت :در حال حاضر موقوفات استان خراسان رضوی 22هزارو 285 موقوف و147 هزارو 161 رغبه است که به شکل موقوفات منفعتی و انتفاعی می باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.