مرحله اول کمربند سبز شهر کرمان به بهره برداری رسید.

به گزارش حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این مرحله  شامل بوستان شهرداری در زمینی به مساحت 150 هکتار ایجاد شده است.

طرح کمربند سبز شهر کرمان به منظور تقویت محدوده شهرکرمان، مبارزه با زمین‌خواری و حاشیه نشینی، افزایش سرانه فضای سبز کرمان،جلوگیری از ورود ریزگردها از پارسال در دست اجراست  و 70 کیلومتر طول و 300 متر عرض دارد.

استاندار کرمان در مراسم  افتتاح مرحله اول کمربند سبز شهر کرمان گفت: در 36 سال بعد از انقلاب 700 هکتار فضای سبز در شهر کرمان ایجاد شده و از پارسال تا سه ماه آینده 300 هکتار به آن اضافه خواهد شد.

 رزم حسینی با اشاره به شباهت کمربند سبز شهر کرمان به طرح جنگل 230 هکتاری قائم کرمان اطمینان داداجرای کمربند سبز شهر کرمان فقط درختکاری نیست بلکه در پیشرفت شهر نقش بسزایی دارد

شهردار کرمان نیز در این مراسم گفت:  مرحله اول کمربند سبز شهر کرمان در 5 کیلومتر است که مساحت 900 هکتاری کنونی فضای سبز را به میزان 150 هکتار افزایش می‌دهد.

سیف الهی افزود: در این طرح درختان زیتون، سرو، ارغوان، کاج، عناب تلخ، گل‌محمدی، زرشک و خرزهره با استفاده از ابهای زیر سطحی به صورت تحت فشار و قطره ای آبیاری می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار