رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از افزایش هفت درصدی تولید وسایل نقلیه خبر داد و گفت: با وجود این میزان افزایش، شاهد کاهش 50 درصدی تصادفات جاده‌ای هستیم.

کاهش 50 درصدی تصادفات جاده‌ای/ افزایش 7 درصدی وسایل نقلیهیوسفی رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفتگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی علی‌رغم اینکه هر ساله تولید وسایل نقلیه افزایش هفت درصدی یافته است، گفت: بر اساس نهضتی که ما دنبال می‌کنیم هر ساله شاهد کاهش مرگ و میر و تصادفات جاده‌ای هستیم.

وی افزود: ما به دنبال آن هستیم که با افزایش تولید وسایل نقلیه شاهد کاهش مرگ و میر باشیم.

رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در تهران شاهد کاهش 16 درصدی مرگ و میر و تصادفات جاده‌ای در سال 93 نسبت به 92 بوده‌ایم، افزود: در نوروز امسال نیز با اجرای طرح‌های نوروزی شاهد کاهش 50 درصدی تصادفات جاده‌‌ای بودیم.

یوسفی در ادامه به برنامه‌های امسال سازمان راهداری اشاره کرد و گفت: نقاط پرحادثه جاده‌ها و حوادث رانندگی را شناسایی کرده‌ایم و این موضوع علی‌رغم آن است که بسیاری از حوادث ناشی از خطاهای انسانی بوده است.

وی افزود: طی برنامه‌های قبلی انجام شده از جمله مدیریت سرعت که عامل اصلی تصادفات جاده‌ای به شمار می‌رود سعی شده است که در صورت اشتباه راننده منجر به فوت نشود.

یوسفی بیشترین حوادث ناشی از تصادفات را سرعت بالای رانندگان و واژگونی وسایل نقلیه و همچنین خواب‌آلودگی رانندگان است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین اقدامات ما برای افزایش ایمنی در بحث مدیریت سرعت و هشدارهای لازم برای رانندگان در جاده‌ها و ایجاد یک شیارهای لغزنده برای جلوگیری از خواب‌آلودگی رانندگان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار