عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه دولت نهم و دهم اعتقادی به فعالیت‌های خانه حزبی نداشت، گفت: این اعتقاد باعث شد تا شرایط برای خانه احزاب سخت‌تر شود و عملا در آن مقطع شاهد برخورد وزارت کشور با خانه احزاب بودیم.

محمدجواد حق‌شناس در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جلسه روز پنجشنبه(21 خرداد) و با بیان اینکه احزاب باید مواظبت کنند تا از اتفاقات سالهای اخیر فاصله بگیرند، اظهارداشت: باید تلاش کنیم که خانه احزاب دوباره محلی برای گفتگو و آرامش شود.

عضو حزب اعتماد ملی در ادامه با اشاره به اینکه ایده تشکیل خانه احزاب به زمانی که من اداره کل سیاسی وزارت کشور را در دولت اول اصلاحات عهده‌دار بودم برمی‌گردد، گفت: هدف از تشکیل خانه احزاب این بود که فرصتی فراهم شود تا گفتگوی بین حزبی در جامعه رخ دهد و فعالیت احزاب فراگیرتر شود.

حق‌شناس در ادامه افزود: متاسفانه در گذشته این خانه به دو قسمت تقسیم شد که در گوشه‌ای اصلاح‌طلبان و در گوشه‌ای دیگر اصولگرایان قرار گرفتند و اتاق‌های مجزایی را تشکیل دادند، همین رویکرد باعث شد تا خانه احزاب به بیراهه برود.

وی با اشاره به اینکه دولت نهم و دهم اعتقادی به فعالیت‌های خانه احزاب نداشت، افزود: این اعتقاد باعث شد تا شرایط برای خانه احزاب سخت‌تر شود و عملا در آن مقطع، شاهد برخورد وزارت کشور با خانه احزاب بودیم که در همین راستا مکانی که در اختیار خانه احزاب بود را گرفتند و یک اتفاق تلخ برای ما افتاد.

حق‌شناس با بیان اینکه تمامی این مسائل باعث شد تا نزدیک به سه سال شاهد رکود و عدم فعالیت خانه احزاب باشیم، اظهارداشت: در این راستا تصمیم گرفتیم که ساختار خانه احزاب را تغییر دهیم و خواستیم با توصیه‌های برابری که برای تغییر خانه احزاب داریم، تا حدی فعالیت‌های رقابتی را کاهش دهیم.

عضو حزب اعتماد ملی در پایان و با اشاره به اصلاح ماده ۱۵ اساسنامه خانه احزاب در جلسه روز پنجشنبه اظهار داشت: باید به سمت تغییر برخی از بندهای اساسنامه روی بیاوریم که 3 سهم مساوی برای 3 جریان سیاسی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار