دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه برای بهترشدن عملکرد خانه احزاب باید نماینده هر جناح در درون آن جناح انتخاب شود، گفت: ما می‌خواهیم همه کسانی که در خانه احزاب حضور دارند برای دوام خانه و یا باشگاه احزاب بکوشند و از این عدول نکنند.

احمد کریمی‌اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، درباره آینده خانه احزاب اظهار داشت: اکثر کسانی که تجربه‌ای در خانه احزاب داشتند، براین عقیده بودند که اساسنامه باید در خانه و یا باشگاه احزاب به تصویب برسد.

وی در ادامه افزود: اساسنامه باید دربرگیرنده نظرات همه احزاب باشد و همچنین هرکدام از احزاب باید نظرات‌شان تامین شود.

دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار با اشاره به اینکه مقرر شده است هرسه جناح به طور مساوی نمایندگانی را در خانه احزاب داشته باشند، ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود که هیچ جناحی به صورت یکطرفه و بی‌نتیجه در خانه احزاب فعالیت نکند.

وی با تاکید بر اینکه نماینده هر جناح باید در درون آن جناح انتخاب شود، تصریح کرد: نمایندگان نباید در مجمع انتخاب می‌شدند، زیرا با این عملکرد به دوران گذشته باز می‌گشتیم و هرکس که می‌توانست لشکرکشی می‌کرد.

کریمی اصفهانی اظهار داشت: برای تصویب مصوبات، باید سه چهارم یا چهار پنجم اعضا رای دهند که همین امر باعث می‌شود نظرات همه اِعمال شود اما در غیر این‌صورت مصوبه‌ای نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم همه کسانی که در خانه احزاب حضور دارند برای دوام خانه و یا باشگاه احزاب بکوشند و از این امر عدول نکنند، بیان کرد: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، به نظر می‌رسد فعالیت خانه احزاب مثمر ثمر واقع شود و بتواند مطالبش را انتقال دهد و پلی بین مردم و دولتمردان شود.

دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار خاطرنشان کرد: هر حزبی تعداد کثیری از جامعه را نمایندگی می‌کند و به جای اینکه مسئولین ما مستقیم با مردم صحبت کنند، با تعداد کمتری از کل جامعه که آنها را نمایندگی می‌کنند، در ارتباط می‌شوند، البته مشروط بر اینکه همه گروه‌ها و جناح‌ها نماینده داشته باشند و با حرکت در این مسیر خانه احزاب خوبی خواهیم داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اعضای مجمع عمومی خانه احزاب در دومین مجمع فوق‌العاده که روز(پنجشنبه) 21 خرداد برگزار شد، با پیشنهاد انتخاب اعضای شورای مرکزی به صورت فراکسیونی با 64 رای از مجمع و 65 رای از فراکسیون موافقت کردند. 

در ادامه این نشست این بحث مطرح شد که اعضای 21 نفره شورای مرکزی به چه شکلی انتخاب شوند که دو الگوی انتخاب توسط مجمع عمومی و انتخاب توسط فراکسیون‌های اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل پیشنهاد شد.

برای دو الگوی پیشنهاد شده 131 حزب رای دادند که بر اساس این رای گیری 66 حزب به فراکسیونی بودن انتخابات شورای مرکزی و 65 حزب به انتخاب اعضای شورای مرکزی از سوی مجمع عمومی رای دادند و در نهایت مقرر شد که هر یک از احزاب اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل 7 عضو در شورای مرکزی داشته باشند که توسط فراکسیون مربوطه انتخاب می‌شوند.

ماده 15 اساسنامه خانه احزاب پس از ارائه پیشنهادات و رای‌گیری در دومین مجمع فوق‌العاده که روز(پنجشنبه) 21 خرداد برگزار شد، تصویب شد. همچنین براساس رای اکثریت، مدت زمان شورای مرکزی از دو سال به سه سال تغییر کرد. 
 
علاوه بر این موارد، انتخاب 21 نفر برای اعضای شورای مرکزی خانه احزاب نیز در این جلسه به تصویب اعضا رسید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار