روزه داران باید در ماه رمضان از غلات سبوس دار که ارزش غذایی بالایی دارند، استفاده کنند.

برلیانت بزرگمهر رئیس انجمن تغذیه ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: روزه داران در ماه رمضان سعی کنند از غلات سبوس دار که ارزش غذایی بیشتری دارند استفاده کنند. 

وی تاکید کرد: در آش و سوپ به جای استفاده از رشته و آرد برنج، غلات سبوس دار، بلغور،‌گندم،‌آرد سبوس‌دار، جوانه گندم آرد ذرت و برنج قهوه ای را به کار ببرید که ضمن ارزش غذایی بیشتر و طعم و مزه بهتر، ریز مغذیهایی همانند ویتامین های گروه ب را دارند.

بزرگمهر خاطر نشان کرد: مصرف آش چون مخلوطی از غلات و حبوبات است، بسیار مفید است و روزه‌داران می‌توانند به عنوان شام مصرف کنند و البته مصرف آن نزدیک خواب بنا شد زیرا معده را پر می‌کند. 

رئیس انجمن تغذیه ایران تصریح کرد: آش به دلیل مواد موجود در آن که شامل غلات، حبوبات و سبزیجات است و به خصوص استفاده از کشک که شور نباشد بسیار مفید است.

وی با اشاره به استفاده از میوه و سبزیجات در ماه رمضان بیان کرد: در مصرف میوه و سبزیجات پرهیز نکنند حتما باید این دو ماده مانند تمام مواقع دیگر به مقدار کافی مصرف شود. 

بزرگمهر اظهار داشت: سبزیجات بعد از غلات واجب‌ترین مواد غذایی هستند و در ماه رمضان ضرورت استفاده از  آن افزایش می‌یابد.

رئیس انجمن تغذیه ایران در پایان عنوان کرد: مصرف سبزیجات خام به صورت سبزی خوردن یا سالاد در کنار مصرف سبزیجات پخته مثل اسفناج پخته با ماست، سبزی موجود در آش و سوپ و کوکوی سبزی در سحر و افطاری ماه رمضان ضرورت دارد چرا که سبزی آب خودش را نگه می‌دارد و مصرف مقادیر مناسبی از آن باعث می‌شود کمتر احساس تشنگی کنید. 





انتهای پیام/ 

برچسب ها: غلات ، سبوس ، برنج ، آش ، ماه رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار