نه تنها داشتن رژیم غذایی سالم در حین بارداری مهم است بلکه رعایت یک رژیم غذایی با مواد غذایی سالم عاملی مهم برای تولد فرزندان سالم با کدهای ژنتیکی طبیعی درآینده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران،‌ پژوهشگران اعتقاد دارند رژیم غذایی مادر قبل از بارداری می‌تواند اثر جدی بر سلامت فرزند و کاهش شانس ابتلا به بیماری هایی مانند آنفولانزا تا حتی سرطان و HIV داشته باشد.

گفتنی است، این نتایج حاصل تحقیقات پژوهشگران در ناحیه غرب قاره آفریقا در فصول بارش و کم بارش و وضعیت تغذیه زنان و مادران قبل از بارداری است.

بررسی ها نشان می‌دهند، با وجود اهمیت بالای تنظیم رژیم غذایی در دوران بارداری کارشناسان اعتقاد دارند رژیم غذایی مادر حتی قبل از اقدام به بارداری باید دقیق و تنظیم شده باشد. 

کارشناسان دانشکده لندن رژیم غذایی 120 ژن در مناطق روستایی در غرب آفریقا را مورد بررسی قرار داده و آنگاه با بررسی DNA نوزادان تازه بدنیا آمده و مطالعه کد ژنتیکی آنها دریافته‌اند نوزادان با مادران دارای تغذیه سالم فاکتورهای ژنتیکی قوی‌تر جهت مقابله با انواع بیمار‌ی‌ها دارند.

مواد غذایی سالم قبل از اقدام به بارداری که حتما باید در رژیم غذایی گنجانده شوند عبارتند از تخم‌مرغ، ماهی، حبوبات، غلات، گوشت کم‌چرب و سبزیجات دارای برگ‌های سبز که ایمنی نوزادان آینده را تامین می‌کند. 




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار