مصرف بعضی از داروهای موضعی یا سیستمی، عامل مهمی در بروز بیماریهای پوستی نظیر آویزه‌‌های پوستی بخصوص در بین زنان باردار هستند.

اعظم آقاجانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: پوست بدن در دوران بارداری و حتی در دیگر دوران، ممکن است دچار استریا یا خطوط کششی شود و این عارضه ممکن است وسیع شده و به زخم تبدیل شود.

وی با بیان اینکه استریا در دوران بلوغ بر روی ران، کمر و سینه نیز مشاهده می‌شود، افزود: در برخی از موارد ضایعات مشابهی نیز به دلیل مصرف برخی از داروها و ابتلا به تعدادی بیماری بروز می‌کند که از جمله این ضایعات آویزه‌های پوستی است.

آقاجانی تاکید کرد: مصرف برخی از داروها موضعی یا سیستمی به ویژه ترکیبات کورتون‌دار، عامل مهمی در بروز مشکلات پوستی نظیر آویزه‌های پوستی داشته این عارضه به خصوص در بین زنان باردار شیوع بالاتری دارد.

وی یاد‌آور شده: آویزه‌های پوستی ضایعاتی هستند که معمولاً در دورانی مانند ماه‌های آخر بارداری ظاهر شده و پس از زایمان نیز تا حد زیادی ناپدید و بر طرف می‌شوند.

آقاجانی گفت: اندازه آویز‌ه‌های پوستی از سر یک سوزن تا نخود متفاوت بوده و به صورت زاویه برجسته به رنگ پوست یا کمی تیره‌تر دیده می‌شوند و صورت، گردن و سینه قسمت‌هایی هستند که بیشتر از سایر قسمت‌های بدن دچار آویزه‌های پوستی می‌شوند.





انتهای پیام/

برچسب ها: دارو ، پوست ، بارداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار