دیپلمات سابق کشورمان در لندن، گفت: عملکرد دستگاه دیپلماسی در دولت یازدهم فضای مثبتی دارد اما نیاز است همانند تیم فوق حرفه‌ای که برای مذاکرات مدنظر قرار داده شد برای دیگر بخش‌ها نیز چنین تدبیری اندیشیده شود.

عملکرد مثبت دستگاه دیپلماسی در دولت یازدهم/ لزوم ایجاد تیم‌های ماهر در بخش‌های دیگر وزارت خارجه"سیدجلال ساداتیان" در گفت‌وگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دو ساله شدن دولت یازدهم و عملکرد دستگاه دیپلماسی در این مدت اظهار داشت: ذات تغییر دولت و روی کار آمدن تدبیر و امید یک امیدی را در مردم ایجاد کرد.
 
وی ادامه داد: در مراسم تحلیف دکتر روحانی شاهد حضور نمایندگان در سطوح بالا از 56 کشور جهان بودیم که همین امر فضای مثبتی را ایجاد کرد، پس از آن نیز با آمدن نمایندگان کشورهای اروپایی ضمن اینکه کار جدی را انجام ندادند این فضای مثبت تداوم پیدا کرد.
 
دیپلمات سابق کشورمان در لندن، تصریح کرد: با در نظر گرفتن این مناسبات شرایط برای ایجاد روابط بهتر پس از توافق هسته‌ای ایران با 1+5 فراهم شد. همچنین این فضای مثبت به حدی بود که رئیس جمهور آمریکا در رابطه با آن هشدارهایی را داد.

ساداتیان تأکید کرد: مهارت‌هایی که مذاکره کنندگان هسته‌ای در دیپلماسی از خود نشان دادند امیدها را افزایش داد و بازهم می‌توان فضایی که از این مذاکرات در سطح بین‌الملل ایجاد شد را مثبت تلقی کرد.
 
وی با اشاره به تحرکات منطقه‌ای علیه کشورمان اضافه کرد: امروزه شاهد تقابل علنی ازسوی عربستان هستیم و می‌بینید که با چه وضعیتی از جریان‌های وحشی و بی‌اعتبار حمایت می‌کند.

دیپلمات سابق کشورمان در لندن با ذکر یک ایراد وارده به دولت یازدهم خاطر نشان کرد: برخی معتقدند که دولت همه تخم مرغ‌هایش را در سبد هسته‌ای قرار داده در صورتی که نیاز است همانند تیم فوق حرفه‌ای که برای مذاکرات مدنظر قرار داده شد برای دیگر بخش‌ها نیز چنین تدبیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار