رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران گفت:‌ تصفیه خانه‌ای با مساحت حدود 1.5 هکتار در دریاچه بوستان ملت راه اندازی شد.

راه اندازی تصفیه خانه‌ای در دریاچه بوستان ملتعلی محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به اینکه دریاچه بوستان ملت از مهمترین دریاچه‌های شهر تهران است، اظهار کرد:‌ این دریاچه با مساحت حدود 1.5 هکتار محل زندگی تعداد زیادی از ماکیان، پرندگان مهاجر و سایر آبزیانی که زیستگاه مناسبی را برای خودشان انتخاب کرده‌اند، می‎باشد.

وی ادامه داد: به طور قطع، شهروندان انتظار دارند اینگونه دریاچه و پهنه‌های آبی که در شهر تهران وجود دارد، آلوده نبوده و زلال، شفاف و  در حد استاندارد باشند، لذا شهرداری تهران اقدام به راه اندازی تصفیه خانه‌ای در دریاچه بوستان ملت کرد.

شاعری با اشاره به اختصاص بودجه تصفیه خانه فیزیکی دریاچه ملت، تصریح کرد: تصفیه خانه فیزیکی دریاچه ملت با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال راه اندازی شد که ظرفیت این تصفیه خانه 20 تا 30 لیتر در ثانیه است.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران افزود: ماهانه یک مرتبه کل آب دریاچه بوستان ملت که حدود 25 تا 30 هزار متر مکعب است، بازچرخانی می‎شود و آبی که کدر و ذرات معلق زیادی دارد را تصفیه و با استاندارد مناسب بازچرخانی و در اختیار دریاچه قرار می‌گیرد.

شاعری با اشاره به وجود دیگر دریاچه‌های شهر تهران، مطرح کرد:‌ دریاچه‌های دیگری در شهر تهران شامل دریاچه خلیج فارس، دریاچه رازی وجود دارد که همه این‌ها به صورت مرتب پایش می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات لازم در خصوص انطباق استاندارد‌های فیزیکی و شیمیایی این تصفیه خانه، تصریح کرد: برای انطباق استاندارد‌های فیزیکی و شیمیایی با پهنه‌های آبی شهر تهران، پاکسازی آب دریاچه لازم است. 

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران با اشاره به اینکه آب این دریاچه به صورت منظم تصفیه می‌شود، افزود: این دریاچه سالیان سال است که احداث شده و با توجه به اینکه این دریاچه، دریاچه بسته است،‌به صورت سکون و راکد نیست و آب از یک سمت وارد دریاچه و از سمت دیگر خارج می‌شود.

وی در پایان گفت:‌ سیستم تصفیه خانه دریاچه بوستان ملت در ابتدای این دریاچه است و سعی داریم تا با استفاده از سیستم کمکی، سطح استاندارد دریاچه را بالا ببریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار