دریاچه شهدای خلیج فارس موجب تنوع زیستی در قطب تفریحی گردشگری تهران شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، دریاچه شهدای خلیج فارس نقش فیلتر را در هوای تهران دارد، با حساسیت پایش می‌شود و طغیان گذشته حشرات و ماهیان قرمز به خوبی کنترل شده، وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته دارد.

رئیس ستاد محیط زیست و شهر تهران افزود: وضعیت آب در تهران به هیچ وجه وضعیت مناسبی نیست، آب‌های زیرزمینی تهران در حد هشدار است و سفره‌های آب زیرزمین به شدت پایین آمده و جمعیت در حال رشد است، میزان بارندگی طی چند دهه گذشته کمتر و دمای هوا بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: همه اقداماتی که ما انجام می‌دهیم در جهت ارتقای سطح زندگی مردم است مهمترین شاخصی که زندگی آنها می‌تواند تاثیرگذار باشد و طبیعت سالم و تنوع زیستی مناسب را به عنوان شاخص های اصلی مورد توجه قرار می‌دهیم و در کنار آنها دیگر شاخص‌ها را نیز مدنظر قرار دهیم.

شاعری در ادامه بیان کرد: ایجاد بارندگی دست ما نیست اما باید همین آبی که با نزولات آسمانی در اختیار ما قرار می‌گیرد را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: مجموعه شهرداری در همه حوزه‌ها باید این موضوع را به عنوان هشدار تلقی کرده و کار بیابند که در همین راستا با صرفه جویی در مصرف آب خام فضای سبز، آب شرب در اماکن مربوط به شهرداری و ... مدیریت مصرف آب را جدی بگیریم.

رئیس محیط زیست شهرداری تهران تاکید کرد: اکنون 320 لیتر سرایه مصرفی آب شهر تهران، میزان 2برابر استاندارد جهانی است در حالی که میزان تولید آب متوسط جهان 700 تا 800 میلی متر و در تهران 230 میلی متر برآورده شده است.

وی در ادامه گفت: این موضوع تنها با فرهنگسازی درست نمی‌شود، باید هشدار و تذکر داد که با طراحی و استفاده از فن آوری‌های روز و سیستم‌هایی که به مصرف کننده کمک می‌کند در حد نیاز آب مصرف کند، در همین راستا می‌توانیم این موضوع را مدیریت کنیم.

شاعری در پایان گفت: تنوع زیستی در منطقه22 با وجود دریاچه شهدای خلیج فارس و جنگلکاری انجام شده و .. از رشد و وضعیت مناسبی نسبت به دیگر مناطق تهران برخوردار است.

گفتنی است دریاچه با استاندارد لازم و در مسیر طبیعی اش فعال و توسط مشاوران ذیصلاح نیز کار پایش آن صورت می‌گیرد اگر بحث فاضلاب دریاچه را نیز تا پایان امسال به نتیجه برسانیم کار بسیار بزرگی انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار