دبیرکل جمعیت آبادگران با بیان اینکه اگر نتوانیم بحث تحزب را در جامعه جا بیندازیم، قطعاً به مشکل اساسی در مشارکت مردم برمی‌خوریم، گفت: کسانی که در تدوین قوانین مربوط به حزب در کشور دست‌اندرکارند،‌ خودشان چندان حزبی نیستند و همین امر باعث می‌شود که در آستانه انتخابات گروه‌های خاصی که وابستگی به قدرت و ثروت دارند، جمع شده و یک حزب را بازیچه خود قرار می‌دهند.

اگر قطار تحزب در جامعه راه نیفتد، مشارکت مردم با مشکل اساسی روبرو می‌شود"حسن بیادی" دبیرکل جمعیت آبادگران ایران اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده خانه احزاب که روز پنجشنبه(21 خرداد) برگزار شد، اظهار داشت: جلسات حزبی اصولاً با جمعیت زیادی برگزار می‌شوند و اختلاف نظر در داخل آنها هم زیاد است،  اما به همان نسبت خیر و برکات این جلسات نیز قابل توجه است.

وی در ادامه با بیان اینکه همه جناح‌ها باید با گذشت، با یکدیگر تعامل کنند تا خانه احزاب شکل بگیرد، اظهار داشت: جلسه روز پنجشنبه خانهاحزاب می‌توانست خیلی بهتر از این هدایت شود.

دبیرکل جمعیت آبادگران با بیان اینکه متأسفانه حزب و تفکر حزبی کمتر از 10 درصد در جامعه ما نهادینه شده است، اظهار داشت: در کشورما احزاب وجود خارجی دارند اما اثرگذار نیستند، چون قانون احزاب یا به درستی نوشته نشده است یا  به درستی عمل نمی‌شود.

بیادی با تأکید بر اینکه اگر نتوانیم بحث تحزب را در جامعه جا بیندازیم قطعاً به مشکل اساسی در مشارکت مردم برمی‌خوریم، تصریح کرد: معضل دیگر آن است که کسانی که در تدوین قوانین مربوط به حزب در کشور دست‌اندرکارند،‌ نوعاً خودشان چندان حزبی نیستند و همین امر باعث شده که در آستانه انتخابات گروه‌های خاصی که وابستگی قدرت و ثروت دارند، جمع شده و یک حزب را بازیچه خود قرار می‌دهند اما این گروه پس از پیروزی در مجلس و دولت نتیجه عکس می‌گیرند، به همین دلیل هر دولتی که در کشور ما روی کار می‌آید با تعریف و تمجید وارد و با انتقاد خارج می‌شود.

وی افزود: این موضوع نشان‌دهنده آن است که سیستم اجرایی کشور ایراداتی دارد و برخی از کنار این ضعف‌ها منافعی کسب و در مقابل از حزبی شدن دولت و مجلس جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: خانه احزاب ، کشور ، مجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار