رحمانی گفت: متولیان جامعه پزشکی به جای جلب همکاران خود و اقناع آن ها تلاش در جهت اجرای قانونی نظارت دارند

دکتر  بهزاد رحمانی رئیس انجمن جراحان عمومی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران در خصوص نقش نظارتی سازمان نظام پزشکی اذعان داشت: در حال حاضر نظارت بر جامعه پزشکی به یک عادت تبدیل شده و همه متولیان جامعه پزشکی به جای جلب همکاران خود و اقناع آن ها تلاش در جهت اجرای قانونی نظارت دارند که نتیجه آن جز کشمکش میان وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکان نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت نه تنها نظارت بلکه تمام اختیارات نظام پزشکی را باید یک جا پس گیرد تا شاید خیالش آسوده شود، تصریح کرد: درست است که وزارت بهداشت نقش نظارتی را به سازمان نظام پزشکی واگذار کرده است اما بدتر از این نیست که وظیفه یک سازمان به عنوان کادو به آن تفویض شود.

رحمانی اضافه کرد: اگر نظارت و تعیین تعرفه جزو وظایف سازمان محسوب می شود، هیچ کس حق ندارد این وظایف را بر عهده گیرد اما به علت بی محتوا بودن اختیارات سازمان نظام پزشکی به آن تفویض شد تا به این طریق به سازمان وجه ای داده باشد و هر زمان که خواست آن را باز پس گیرد. پس بهتر آن است که تمام اختیارات سازمان گرفته شود تا مشخص شود شان قانونی سازمان نظام پزشکی چقدر است و با این اختیارات واگذار شده دچار شان کاذب نشود.

با افزایش سرانه درمان بخش دولتی و بیمه ها کارآمد می شوند

رئیس انجمن جراحان عمومی ایران با اشاره به فرمول نجات بخش در امر درمان کشور خاطرنشان کرد: سرانه درمان یک میلیون و 300 هزار تومانی در حال حاضر 13 هزار تومان برآورد شده است این در حالی است که اگر سرانه درمان به حد واقعی خود برسد، بخش دولتی و بیمه‌ها از آن ارتزاق کرده و کاملا کارآمد می‌شوند. در این میان زیرمیزی نیز برچشیده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه دولت در اولویت بندی‌ها بعد از امنیت باید درمان باشد، اظهار داشت: اگر بتوانیم دولت مردان را به سرانه 1 میلیون و 300 هزار تومان قانع کنیم و تجمیع بیمه‌ها نیز در کنار آن اتفاق بیفتد، دیگر هیچ نابسامانی را در امر درمان مشاهده نخواهیم کرد.

رحمانی در پایان گفت: یکی از راهکارهای اصلی افزایش سرانه درمان مشخص شدن مقدار بودجه از ابتدای سال و ثبات مدیریتی است تا بتوان مسائل و مشکلات جامعه پزشکی را رفع کرد.



انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار