رشت؛

درگذشت آیت الله امینیان استاد علم و اخلاق ؛ ضایعه ای برای مردم گیلان

رییس دفتر مقام معظم رهبری امروز در همایش بزرگ علماء - روحانیان و طلاب استان در رشت درگذشت آیت الله امینیان ؛ استاد علم و اخلاق را ضایعه ای برای مردم گیلان به ویژه علماء و روحانیان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از رشت؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی همچنین با اشاره به سخنرانی رهبرمعظم انقلاب اسلامی در بیست و ششمین سالگرد عروج ملکوتی خمینی کبیر در حرم مطهر ایشان گفت : ساقط کردن رژیم طاغوت پهلوی و بنای حکومت اسلامی از اقدامات ماندگار امام راحل بود که در پرتو مجاهدت فی سبیل الله تحقق یافت.

نماینده ولی فقیه در گیلان هم در همایش بزرگ علماء ، ر وحانیان و طلاب استان در مصلای امام خمینی رشت با تبیین نقش روحانیان اصیل در آگاهی بخشی و بصیرت افزایی جامعه اسلامی تصریح کرد: روحانیان حاملان قرآن و بصیرت بخش تشنگان حق و حقیقت هستند .

آیت الله قربانی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان ، با استناد به آیات و روایات اسلامی به فضایل این ماه اشاره کرد و تمامی وعاظ و روحانیان استان را به بهره گیر‌ی هر چه بیشتر از فرصتهای این ماه در جهت رفع شبهات و ابهامات دینی و اجتماعی مردم فراخواند .

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان دولت و ملت همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت : حمایت از مذاکره کنندگان هسته ای کشور به عنوان فرماندهان جنگ میدان های سیاسی و بین المللی در راستای حفظ منافع، عزت و اقتدار ملی بهترین جلوه تحقق عینی شعار سال بر مبنای ولایت مداری است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز در این مراسم گزارشی اجمالی از عمده ترین اقدامات اقتصادی و دیپلماتیک دولت تدبیر و امید در سال گذشته ارائه کرد و افزود : تبدیل رشد منفی اقتصاد به رشد مثبت و کاهش تورم 40 درصدی به 15 درصد از جمله دستاوردهای مهمی بود که توانسته از ورود فشار هر چه بیشتر به مردم بکاهد و البته این روند باید تداوم یابد تا مردم کاهش بار مالی را در روند زندگی احساس کنند.

محمد باقر نوبخت همچنین به تلاش های تیم مذاکره کننده ایرانی برای دفاع از حقوق مسلم ایران و رفع تحریم های ضد انسانی غرب علیه کشور اشاره کرد و افزود: دولت یازدهم زیر هیچ سند خفت باری را امضاء نخواهد کرد و تمام تلاش ها برای اثبات حقانیت ملت ایران و کاهش فشارهای بین المللی علیه ایران اسلامی است .

محمد علی نجفی استاندار گیلان هم در این مراسم با بیان اینکه توصیه روحانیان در ماه مبارک رمضان می‌تواند زمینه ساز صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی باشد تصریح کرد : دولت تلاش دارد با اتخاذ تدابیر لازم علاوه بر جلوگیر یاز بروز مشکلات ناشی از کمبود آب در فصل زراعی جاری، با اعمال سیاست های حمایتی از هر گونه بی ثباتی در بازار محصولات کشاورزی بویژه برنج جلوگیری کند.

در ادامه این مرسم حجج اسلام والمسلمین شفیعی زاده ، رییس ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر و یاری ؛ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان هر یک در سخنانی به نحوه ساماندهی ضابطان امر به معروف و نهی از منکر و روحانیان ماه مبارک رمضان در مناطق مختلف شهری و روستایی گیلان پرداختند.

انتهای پیام/د


برچسب ها: گیلان ، همایش ، علما ، روحانیون ، طلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.